Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken säger vad koster det att få bilen felsökt med felkoder, jag tänkte att jag skulle underlätta för far när han ska laga denna gång.
Användarvisningsbild
av CarMan
det kostar olika beroende på vilken vrksta dom gör jobet.
sen kostar det olka beroende på vad du menar.

vill du ha en felsökning, eller vill du ha felkoder utlästa o inget mer?
sen kan det vara olika pres beroende på vilket system som ska felsökas
av yrkesförare
Det är två lampor som lyser, lambalampan och ABS:en. Tidigare hade jag en V40 som firmabil och när den var på service så kopplade teknikerna en sladd på passagerarsidan och fick fram fel, dock så hade jag serviceavtal på den bilen så jag har ingen aning om vad det kostade då eftersom de lagade alla fel åt mig. Det borde väl gå att göra något liknande på en S80 så far inte behöver felsöka så speciellt mycket, eller? Givetvis förstår jag att det kostar lite olika beroende på vart man gör det men jag hoppas att någon kan hjälpa mig med ett riktpris.
Användarvisningsbild
av A80TD
Senast kostade det 228:- för mig.
Felkoder avläsa/nollställa/känd felkod, står det på verkstadsnotan då.
av jbl
Samma pris 228kr eller om det var 229 kr hos Upplandsmotor AB i Uppsala.
Användarvisningsbild
av CarMan
för 228:- skulle ni bara få en lista med felkoderna av mig. jag skulle inte öpna munen o ge en gissning ens.
Användarvisningsbild
av cycler
Var det inte det trådskaparen ville?? Att få reda på vilka felkoder som finns. Inte att verkstaden skulle komma med förslag på vad som kan vara fel.

/C
Användarvisningsbild
av CarMan
cycler skrev:Var det inte det trådskaparen ville?? Att få reda på vilka felkoder som finns. Inte att verkstaden skulle komma med förslag på vad som kan vara fel.

/C
jag vet faktiskt inte. Det var det jag fråga i mitt första inlägg, men fatta inte svaret.
JAg ville bara tydlig göra att en felsökning kostar betydligt mer änså, så inge misförstånd uppstår.
Användarvisningsbild
av greeeken
Tycker som om trådskaparen är glasklar han vill bara veta felkoder
av yrkesförare
Men när jag var med v40:n så fick teknikern upp ev felförslag på skärmen, det är alltså detta jag är ute efter. Hur mycket mer brukar du, CarMan, ta för att sedan komma med ett gissning?

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]