...

Moderator: Moderatorer

av klasson845
Gissa om jag är förbannad idag!!!

Fick nämligen samma fel idag på vår 855:a som 1 år innan enligt förra protokollet. Bla fel på ABS, avgassystem läckage och fel på handbroms! Vi köpte bilen av en bilhandlare efter att den var ombesiktigad och godkänd av CARSPECT och då var allt frid och fröjd trodde vi. Nu på BESIKTA så fick den alltså SAMMA FEL som hos dem för 1 år innan, på den ordinarie besiktningen! ABS lampan hade den jävla bilhandlaren ryckt loss och ryckt loss en jävla massa kablar bara! Han sa att han hade LAGAT ABS:en !!! CARSPECT måste fan ha blivit MUTADE! Sambon ringde upp det aset och skällde ut honom totalt, men det enda han sa är att han inte minns riktigt vad som lagades och inte. Kort sagt - har detta på papper och ska ringa Swedac på måndag, inte fan tror jag dock de kommer göra något!

Vi hade en Toyota Previa innan som på ombesiktningspappret som vi tillslut fick fram så hade den HELT PLÖTSLIGT gått 10 000 mil mindre! Vi köpte ju den av den anledningen, att den inte hade gått så långt trodde vi. Detta var på dåvarande Bilprovningen men de TOG INGET ANSVAR för detta, sa dem inte heller POLISEN gjorde ett piss "de är olagligt men vi har ingen att åtala" hette det! Ett jävla horeri är vad allt detta är! Det är fan värre än i Polen under kommunisttiden, som min pappa hade sagt om han hade levat (och ja, jag är halvpolack!) att man fan kan muta sig fram hos Svenska företag idag 2013!

Nu fan är jag trött på det här och bli blåst på tusentals kronor hela tiden, det är fan inte acceptabelt och fittpolisen i SVERIGE, världens tryggaste land GÖR INTE ETT SKIT!!!
Senast redigerad av 1 klasson845, redigerad totalt 0 gånger.
Ut med namnet på handlaren så blir det sökbart och andra kan hålla sig ifrån.

Personligen tycker jag det är skit samma vilken hudfärg ett rötägg har. Klandrar man alla invandrare för att man råkar på några som är dumma i huvudet gör man fel kopplingar.

Ut med all bevisning du har mot den här firman så sprider det nog sig. Jagrullar.se blir indexerat av google och kommer lätt upp högt på sökmotorns resultatlista. Ni kanske också kan gå till ARN... det är inte troligt att ni får några pengar då de säkert inte följer ARN, men ju fler domar de har mot sig från ARN desto försiktigare blir nog folk för att göra affärer med dem.
Inte fel att hänga ut handlaren men även Carspect bör kanske få en känga. Nu hade antagligen Besikta fördel av att ha enklare tillgång till (deras) förra protokoll och därmed visste vilka fel de skulle leta efter.

Det har ju alltid funnits otaliga grejer som inte behöver finnas eller fungera, men om Bilprovningen hittar ett "fel" så blir det anmärkning. Oklart hur register samkörs efter avregleringen.
Handbromsen är ju lite av en svag punkt på 850 så den lär man se över innan besiktningen varje år, avgasläckate är ju lätt fixat med en ölburk, slangklämmor och avgaspasta så det håller nån månad och hade dom nya reglerna angående att abs lampan måste funka börjat gälla förra gången den besiktigades?

Det jag vill ha fram är att besiktingsföretaget kanske inte gjort någe fel i det här fallet?
otur. det gäller att se över sina ägodelar till och från.
hmm, det där med ABS-lampan var rätt fult gjort minsann.
Inte ens ARN skulle godkänna den "lagningen". Annars kan det, som sagts, hända mycket med avgas och broms på ett år eller så. Men förmodligen är det skojare i farten.
av *pettson*
Så ett helt år efter reparation har man som bilägare ingen koll på om handbromsen tar. Ingen koll på om abs systemet fungerar? Det må vara vidrigt att ha lurats om reparationer, helt klart. Det finns inga ursökter. Men frågan är om det inte är steget sämre att inte ha märkt av ett endaste litet dugg som bilägare och förare? Varken handbroms eller abs är system som är omärkliga förutom sin lampa.
Så när företaget nu är uthängt och kanske rättvisa kan skipas. Vad ska du göra annorlunda som bilägare i framtiden? Då det är din skyldighet som förare att testa dessa system så DU VET vid färd att dom fungerar. Handbroms ska motioneras och testas, abs ska motioneras och provbromsas med jämna mellanrum. Det är nåt som ingår i ansvaret som förare även om 99% förnekar det och anser att man inte behöver veta eller testa.

Blir ju lite orolig då jag letar efter en V6[…]

En teori till som jag har funderat på ä[…]

Fel centerhögtalare?

Ja, precis. Så det är något som b[…]

Inte ett skit, sitt lungt i båten Skickat f[…]