Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Mer video, bildproduktion, webb, streaming... men såklart med ljud också.
Det är en kamera som är på stativet.. bakdelen av den i allafall. :)
Sen är det en liten videomixer som ligger i stolen... och diverse konverteringsburkar o sånt på golvet, bl.a för att ta in VGA-signal från föreläsaren.

Ibland blir man lite frustrerad över att man kan sånt här.. men är handfallen vad gäller motorer. Känns som man har lite av ett låtsasyrke... fast jag tycker ju det i allafall är rätt roligt. :)

Min andra fot står jag med i en datorlåda... lite webbsidor, webbutik och sånt.
av SEpaket
joel80 skrev: Ibland blir man lite frustrerad över att man kan sånt här.. men är handfallen vad gäller motorer. Känns som man har lite av ett låtsasyrke... fast jag tycker ju det i allafall är rätt roligt. :)
Du ser här en man vars primära kompetens heter "ledarskap och organisationsutveckling" vilket är rent "hokus-pokus" jämfört med vad du gör. Och som inte kan ett jädra något om motorer.

Förövrigt lär det inom en kort tid komma ett nytt kontor på bild. Håller på att byta jobb. Vad det blir vet jag inte, håller på att utvärdera olika erbjudanden.
Användarvisningsbild
av joel80
:lol:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Är sen 1.5 år tillbaka miljöarbetare på Ragn sells

Bild
Bild
Bild
Bild

Mmm nästan så man börjar längta efter vintern nu :D

/Kalle
av *pettson*
crumpets skrev:Har sedan ungefär ett år tillbaka jobbat som utvecklingsingenjör på gruppen för drivlineprestanda i buss på Scania. Pysslar med främst de egenskaper som kan relateras till automatväxellådornas funktion. Mycket provning. Bränsleförbrukning, accelerationsprestanda, retarderprestanda, m.m. Varierande och roligt jobb med en hel del resor :)
Hmm du eller någon du känner har inte varit iväg med en buss och köpt delar till en japansk bil för ett tag sedan möjligen?
Användarvisningsbild
av crumpets
*pettson* skrev:
crumpets skrev:Har sedan ungefär ett år tillbaka jobbat som utvecklingsingenjör på gruppen för drivlineprestanda i buss på Scania. Pysslar med främst de egenskaper som kan relateras till automatväxellådornas funktion. Mycket provning. Bränsleförbrukning, accelerationsprestanda, retarderprestanda, m.m. Varierande och roligt jobb med en hel del resor :)
Hmm du eller någon du känner har inte varit iväg med en buss och köpt delar till en japansk bil för ett tag sedan möjligen?

Jag kan faktiskt inte komma på någon på prestandagruppen som kör japanskt(utom min andrabil civic), men mer eller mindre alla här är ju meckintresserade av sig på nåt sätt så det skulle inte förvåna mig om nån bunkrat upp med lite delar. Fast var det i Motalatrakten blir det ju rätt långt att åka från södertälje... Nu bor ju förvisso rätt många i Katrineholm men det trodde jag var en bit det med.
Användarvisningsbild
av grillchips
Utbildad målare men trivdes inte riktigt i yrket så jag försökte på annat men arbetsmarknaden är tuff utan utbildning. Via kontakter kom jag in på ett annat hantverksyrke där jag är anställd än idag, 4 år senare. Monterar undertak i kontor, skolor, butiker etc. Ni vet, sånadär fyrkantiga akustikplattor i taket som säkert de flesta någon gång roat sig i skolan med att göra sönder. Ett helt ok jobb med sköna arbetstider och man får se mycket av Stockholm.

Är sen 12 augusti 2013 föräldraledig med vårat första barn och jag kommer vara hemma med lillgrabben i drygt 1 år, så det är väl egentligen mitt nuvarande "arbete". ;)
Passar på att studera upp lite gymnasiebetyg nu när jag är hemma, tanken är att framåt nästa sommar/hösten hoppa på en ordentligt KY-utbildning och det lutar åt interaktionsdesign alternativt något med programmering.
Jag har alldeles för dyra hobbys och tjänar alldeles för lite idag. ;)
Användarvisningsbild
av joel80
grillchips skrev: Är sen 12 augusti 2013 föräldraledig med vårat första barn och jag kommer vara hemma med lillgrabben i drygt 1 år, så det är väl egentligen mitt nuvarande "arbete". ;)
Ja det där ordet ledig i föräldraledig har jag inte mycket över för efter att förra året ha varit hemma från ordinarie jobb några månader för föräldrajobb.. :D

Sen kan man såklart ha kul på jobbet också.. Men mycket till ledighet är det inte... :wink:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]