Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

krickaa skrev:Hur vet man om bilen har fjärrstart? Köpt bilen beggad och vet då inte om det är monterat :P Har PCC nyckeln så vilken knapp skall man trycka på för att se om värmarn startar?
Jaaru.
Kolla genom att scrolla med vredet på spaken till vänster om ratten så får du se om det kommer ett medelande om timer till värmaren...
Alt.
Bli medlem i Min bil" på Volvos hemsida och regga dig o din bil så får du se "allt" om din bil...
oldtimersmc skrev:
krickaa skrev:Hur vet man om bilen har fjärrstart? Köpt bilen beggad och vet då inte om det är monterat :P Har PCC nyckeln så vilken knapp skall man trycka på för att se om värmarn startar?
Jaaru.
Kolla genom att scrolla med vredet på spaken till vänster om ratten så får du se om det kommer ett medelande om timer till värmaren...
Alt.
Bli medlem i Min bil" på Volvos hemsida och regga dig o din bil så får du se "allt" om din bil...
Okej!

Jag har då tidur 1 tidur 2 direkt start och extravärmare. Tänkte mer att det hade vart fränt att se om man kan starta värmaren med fjärren :P
Användarvisningsbild
av bem
krickaa skrev: Jag har då tidur 1 tidur 2 direkt start och extravärmare. Tänkte mer att det hade vart fränt att se om man kan starta värmaren med fjärren :P
Såvitt jag vet måste du köpa till mjukvaran som de kallar "Applikation, Fjärrstart" (för ca 3 tusen kr) för fjärrstyrning av värmaren med nyckeln, även om du har den mer avancerad 6-knappars PCC nyckeln.
T ex för en V70 2012:
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-463690

"Om bränsledriven värmare finns kan bilens nyckel uppgraderas med fjärrstartsfunktion"
Notera även att de skriver:
"För modellår 2012 saknar Personal Car Communicator nyckeln (sex knappar) ljusindikering för Fjärrstart, bränsledriven värmare, bilnyckel. Om ljusindikering önskas måste nyckeln bytas ut mot en av modellår 2013 eller senare"

/Bo
bem skrev:
krickaa skrev: Jag har då tidur 1 tidur 2 direkt start och extravärmare. Tänkte mer att det hade vart fränt att se om man kan starta värmaren med fjärren :P
Såvitt jag vet måste du köpa till mjukvaran som de kallar "Applikation, Fjärrstart" (för ca 3 tusen kr) för fjärrstyrning av värmaren med nyckeln, även om du har den mer avancerad 6-knappars PCC nyckeln.
T ex för en V70 2012:
/Bo
Detta verkar bara vara valbart för årsmodell 2012 eller nyare, därför hoppas jag och säkert många fler på autoplugin, det billigaste alternativet för start med orginalnyckeln.
Cox skrev:Hoppas kan man ju alltid, verkar ju som dom inte kan leverera produkten.
När man skall beställa står det ju out of stock....
Massa jagrullar.se användare som har köpt upp hela lagret ... :lol:

Återigen någon som har fått hem Autoplugin RCP och hunnit testa!?
ahlis1 skrev:
bem skrev:
T ex för en V70 2012:
/Bo
Detta verkar bara vara valbart för årsmodell 2012 eller nyare, därför hoppas jag och säkert många fler på autoplugin, det billigaste alternativet för start med orginalnyckeln.

Min tolkning är en annan.
Överrubriken säger My08-My12 så jag tolkar det som att det går utmärkt att beställa till tidigare modeller med (men jag kan ha fel) står att på My12 6-knappars dosa så så blinkar den inte som svar och vill du ha detta så får du byta till en my13.
krickaa skrev:
oldtimersmc skrev:
Jaaru.
Alt.
Okej!

Jag har då tidur 1 tidur 2 direkt start och extravärmare. Tänkte mer att det hade vart fränt att se om man kan starta värmaren med fjärren :P
Grattis!
Då är du med i matchen :D
Drog i väg en order till dessa nu så får vi se om och när det händer ngt...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 38

Stort tack för hjälpen här på[…]

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]