Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MechaniX
Vojje skrev:Jävla skitmutter :wink:
Kan man säga, 16 nya beställda (inte skitmuttrar) :mrgreen:
av Moname91
Hej!
Jag upptäckte idag att hjulmutter till min Volvo V70 var trasig när jag var hos Euromaster. De skickade mig iväg till Bra Bil för att köpa en ny. Tyvärr tillverkas de inte mer och om jag har tur kan jag hitta en reservdel om jag har koden. Ja ha men var hittar jag koden inte i service boken i alla fall. För det första varför har de slutat tillverkas när de behövs för att byta däck. Bilen är ju mindre än 5 år gammalt och varför har inte Bra Bil mekaniker verktyg som bor funka för alla Volvo modeller? Fick svar att tyvärr vet inte vad du ska göra det var så dåligt med kund service. Sedan åker jag tillbaka till Euromaster där var de i alla fall snälla och sa att man måste ha någon svetsa den så att den passar. Försäkringsbolaget kräver att man har låsbar hjulmutter men däckfirman slutar tillverka de. Sounds like an oxymoron to me eller det är kanske jag som är en 'moron' eftersom jag måste ta mer tid och pengar för att lösa problemet :evil:
Användarvisningsbild
av SvenB
Du måste mena att det är låshylsan som är trasig. Det är bara att be dom att slå bort den, och sedan köpa en ny låssats. Självklart kan du inte bara stega in på en reservdelsbutik och köpa en låshylsa. Då kunde tjuven göra det också. Att koden inte finns i serviceboken beror på att låssatserna säljs separat. Koden levereras med låssatsen.

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]