Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bhensv
Hej, har en v60 -14 HP-stereo med en dryg "feature".
Vid varje uppstart går volymen tillbaka till nåt slags mittläge oavsett om jag hade mute eller t.ex. lågt före jag stannade sist.
Gäller alla mediatyper, radio/stream/usb etc.

Har ni andra också så, går det att ändra tro?
Rätt drygt särskilt på morgonen. Borde ju starta upp med samma volym som sist.
Användarvisningsbild
av Olle.H
Ska nog vara så tyvärr, likadant på min XC60 -13 med Premium Sound. Väldigt irriterande, borde vara möjligt att välja bort i nån meny tycker jag men Volvo vill väl skydda hörseln eller nåt...
av bhensv
Hmm riktigt dåligt..
Ja kanske är förklaringen till "egenskapen" att hindra att det startas med för hög volym.
Men för oss blir det oftast motsatt, slår av bilen med tyst eller låg volym, vid nästa uppstart så skriker stereon ett eller annat från radio eller usb (det som sist var använt).
Kom igen Volvo, fixa buggen !
/b
Användarvisningsbild
av tompathepilot
Startupvolym finns väl på alla bilar? Brukar ju dessutom gå att justera precis som volym på rds och hastighetskänsligheten.
Användarvisningsbild
av joel80
Man skulle vilja kunna ställa en maxvolym, så att bilen sänker till den om det är högre, men låter inställningarna vara om det är lägre. :)
Någon mjukvaruutvecklare på Volvo som läser det här får ta och börja jobba lite.. :)
Solenoid b4b

Tack!

Inte är väl polerna skiftade mellan 740 […]

Vad var det för fel på svänghjulet[…]

Broms höger fixas aldrig

Hissa upp hjulet, släpp sedan ut lite bromsol[…]