Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Thorssa
D4 med 1500 mil har jag fått ner till 305, då får jag dock 20.000 sämre i inbyte för min bil...fan va svårt detta ska vara!
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Hoppsan... Nä ingen r-design... Men nya fronten är snygg ändå med sina ledljus och grejer. Jag har de rektangulära utblåsen och 17 tumshjul. Voc, värmare med tidur, 7 tumsskärm, nya väldigt diskuterade instrumenten som man kan byta utseende på. Aktiva ljus. Uppvärmda spolarmunstycken, utöver den vanliga utrustningen. Uppskattar att man kan låsa och låsa upp bilen med mobilen. Programmera när bilen ska vara varm med mobilen.
av Herkulez
Tycker nya V60:n med nya fronten och sportsäten m.m. är ett riktigt lyft. Extra stort plus till sportstolarna som är riktigt sköna och dessutom är riktigt snygga. Helheten känns mer premium. Bra jobbat Volvo! Första gången som det känns att det går åt rätt håll vad gäller premium. 3-seriens tyg sport stolar kan slängas i väggen i jämförelse.

Angående de tre valen: När du värderat intryck och åsikter kommer du nog fram till det bästa valet och blir riktigt nöjd.
av fredrikwt
Själv hade jag gått på den beg D4... Polestar med tiden så är det typ D5. Du får dessutom liiiiite nyare look med nya växelväljaren, bilen har gått mindre, kanske längre kvar till service än D5? Vinterdäck är med... Är någon röd hade jag dock valt bort den :wink:
Användarvisningsbild
av Thorssa
fredrikwt skrev:Själv hade jag gått på den beg D4... Polestar med tiden så är det typ D5. Du får dessutom liiiiite nyare look med nya växelväljaren, bilen har gått mindre, kanske längre kvar till service än D5? Vinterdäck är med... Är någon röd hade jag dock valt bort den :wink:
Just nu är jag inne på den just pga de anledningarna. Ej närmare till service men får ju däremot nybilsgaranti i över ett år. Ska bara försöka få upp inbytespriset nu...
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Svårt val, ,men skulle nog själv övervägt 12:an mer den har bättre fyrhjulsdrift än 13-års modeller. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Men hur ofta behöver man verkligen använda AWDn? Och när man väl gör det... hur ofta skulle man sitta fast med Haldex5 och inte med Hadlex4?

Den skillnaden mellan Haldex4 och 5 kan inte vara värd allt extra man får med den nyare D4:an i det här fallet tycker jag. Det är ju inte så att det gäller AWD eller inte..
Användarvisningsbild
av Thorssa
Jag kan inte heller tänka mig att man märkar skillnad på Haldex mer än möjligtvis i extrema situationer.

Det blir hur som helst den vita D4 -13 med 1500 mil, R-design, skinn, taklucka, RTI, VOC, parkeringsradar, keyless mm. Får även förlängd nybilsgaranti via Volvia i två år från köpetillfället :)
av fredrikwt
Thorssa skrev:Jag kan inte heller tänka mig att man märkar skillnad på Haldex mer än möjligtvis i extrema situationer.

Det blir hur som helst den vita D4 -13 med 1500 mil, R-design, skinn, taklucka, RTI, VOC, parkeringsradar, keyless mm. Får även förlängd nybilsgaranti via Volvia i två år från köpetillfället :)
Enligt TV är ju detta med AWD på de nyare en icke-fråga och enbart forumsgnäll, de har ju testat och filmat med rullar osv.... såg helt ok ut, såg ingen skillnad... har hittills bara sett tyckande som stärker det Simon påstår ovan.
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på[…]

VOC strul

Verkar funka igen

Är du säker på att kamremmen inte […]

Stötdämpare bak

Nej, den passar inte. Hålet för staven […]