Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Eletherin
Hallå!

Fyllde trettio här för ett tag sen och fick då en Dvd stereo med touch mm till våran V70. Passade perfekt och drog in en aktiv sub till den (äntligen lågnivå!!!). Nu så tänkte jag byta dörrhögtalarna då det är budget paketet på min bil. Fyra högtalare via "vanliga" högtalarkablar och ingen förstärkare eller separata diskanter.

Det jag lyckats lista ut är att dom befintliga är popnitade så dom måste jag borra bort. Måste köpa ramar som är anpassade till min bil (hittat för 300kr paret) och högtalarna ska vara 6.5 tums. MEN jag hittar ingenstans varken tips om vilka högtalare eller vilket monteringsdjup och magnet diameter som funkar i originalhålen? Någon som har koll på detta? Vad har ni använt för högtalare? Bör man köra kombinerade högtalare eller ska jag satsa på diskant separat med delningsfilter och vilken diskant passar isf i min bil?
Nya stereon klarar 4x60 utan extra förstärkare, får jag någon fart i ljudet med det eller bör jag satsa på en förstärkare också?
Detta är nya stereon:
http://www.happyshoppinglife.com/volvo- ... -1132.html

Vore jätte tacksam för hjälp!
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Angående storlek mm på högtalare så vet jag inte det, men ett separat slutsteg av bättre sort gör mycket positivt för ljudet (även om huvudenheten säger sig lämna 4x60w)

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövde[…]

Uppdatera mjukvaran

T.ex uppdatera om man vill behålla e-call […]

Vad är det du skall göra, ta en motor fr[…]

740 som krånglar

Glömde att lambdalampan lyser inte