Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ollila
Hej mitt första inlägg på detta forum då jag köpt mig en V60 T3 R-Design 2011 idag! :D
Den har bensinvärmare och min fråga är om man måste ställa om larmet till bara dörrarna när den används?
Tänkte på om kupesensorn reagerar på luftflödet i kupen under uppvärmning?

Hoppas ni förstår vad jag menar... :oops:

//Ollila
Användarvisningsbild
av Perra83
Ollila skrev:Hej mitt första inlägg på detta forum då jag köpt mig en V60 T3 R-Design 2011 idag! :D
Den har bensinvärmare och min fråga är om man måste ställa om larmet till bara dörrarna när den används?
Tänkte på om kupesensorn reagerar på luftflödet i kupen under uppvärmning?

Hoppas ni förstår vad jag menar... :oops:

//Ollila
Testa!!

Nej du behöver inte oroa dig. Ingen av oss här avaktiverar rörelsesensorerna. Om nu inte hunden är kvar i bilen förstås.
av HOBdalarna
Har haft dieselvärmare i två år nu. Aldrig ett falsklarm p g a luftströmmar.
av Ollila
HOBdalarna skrev:Har haft dieselvärmare i två år nu. Aldrig ett falsklarm p g a luftströmmar.

Super precis vad jag ville höra!! Tack
av grålle1
Däremot triggar elektrisk kupévärmare larmet på många (men inte alla)....
På min går larmet direkt när värmaren startar om jag inte valt reducerad nivå...
av OssianF
Samma här!
Dvs; Bränslevärmaren, i mitt fall diesel, har aldrig orsakat falsklarm. Däremot elektrisk kupévärmare. Min larmar om utetempen är lägre -3 grader, ungefär. Har experimenterat med olika placering av elementet, men inte hittat något helt bra.

Någon som har ett tips? ?:-/

Vilken roll har svänghjulet? Undrar vad som k[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p[…]

Nej det har i alla fall jag aldrig varit med om&he[…]