Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HOBdalarna
Solklart! VOC är klart beroendeframkallande. Tänk att kunna sätta på värmen när flygplanet lyfter och att bilen sedan är varm när du landar. Man kan ju inte räkna med att flygen går enligt tidtabell.
Användarvisningsbild
av Guligan
HOBdalarna skrev: VOC är klart beroendeframkallande.
Och jag som inte ens aktiverat min VOC ännu. Kanske borde sätta igång den framåt vintern...
Användarvisningsbild
av joel80
Hahaha.. jag aktiverade VOC direkt när jag satt i bilen utanför handlaren.. kunde inte vänta en minut extra. :)

Man kan också komma åt bilen via dator på hemsidan: http://minvolvo.volvocars.se. Smidigt om man enkelt vill namnge alla resor eller få en bättre överblick...
av para
FBeckius skrev:Det blev VOC. Min säljare sa att det dessutom inte är förmånsgrundande.
Nja det beror nog lite på vem man frågar.
Elektronisk körjournal är väl det enda i VOC som inte är förmånsgrundande
av FBeckius
para skrev:
FBeckius skrev:Det blev VOC. Min säljare sa att det dessutom inte är förmånsgrundande.
Så du säger att av de 8900 som det kostar är 4900 förmånsgrundande och 4000 inte?
Användarvisningsbild
av Guligan
para skrev:
VOC har väl funnits i närmare 10 år och det är snarare SOS-funktionen tillsammans med att den är/var integrerad med bilens telefon som gjort denna option förmånsbefriad.
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag köpte min VOC inkluderad i klimatpaketet. Tog inte den fighten om förmånsvärdesreduktion, och är tveksam om det skulle hålla för en prövning. VOC är en delvis annan produkt idag än vad den var för några år sedan, då den var mer självklar förmånsfri.
Användarvisningsbild
av poseidon
Samma sa min säljare. VOC är inte förmånsgrundande. Dock kan man inte köpa den i ett paket utan måste köpa den "löst".
av FBeckius
poseidon skrev:Samma sa min säljare. VOC är inte förmånsgrundande. Dock kan man inte köpa den i ett paket utan måste köpa den "löst".
Precis. Jag köpte den löst just av denna anledning.
Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]

Har du provat att sänka bränsletrycket?