Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FBeckius
Ska beställa en XC60 business edition. Jobbet kräver att jag väljer elektrisk motorvärmare. Vilket i och för sig inte är fel då jag har elstolpe hemma. Då jag kommer köra elektrisk värmare hemma funderar jag på om det är värt att ta dieselvärmare. Har jag ungefär 15000 kr att lägga på tillbehör. Har svårt att bestämma mig för om jag ska uppgradera till pro eller ta VOC. Hur mycket använder man egentligen dieselvärmaren? Är det inte betydligt softare med panoramataket och gps?
Användarvisningsbild
av Guligan
Möjligt att jag totalt missat nåt nu avseende 2014 års Volvo, men är inte värmare standardutrustning på dieslarna?
av Sharkbait
Guligan skrev:Möjligt att jag totalt missat nåt nu avseende 2014 års Volvo, men är inte värmare standardutrustning på dieslarna?
Nej.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ok, där ser man. Kan man speca bilen med värmare fast utan tidur eller VOC?
Användarvisningsbild
av poseidon
FBeckius skrev:Ska beställa en XC60 business edition. Jobbet kräver att jag väljer elektrisk motorvärmare. Vilket i och för sig inte är fel då jag har elstolpe hemma. Då jag kommer köra elektrisk värmare hemma funderar jag på om det är värt att ta dieselvärmare. Har jag ungefär 15000 kr att lägga på tillbehör. Har svårt att bestämma mig för om jag ska uppgradera till pro eller ta VOC. Hur mycket använder man egentligen dieselvärmaren? Är det inte betydligt softare med panoramataket och gps?
Det är visst standard med värmaren, däremot kontrollen av den är tillval. Annars funkar den bara under körning.
av sweborn
Bilen själv använder värmaren mycket på vintern för att hålla motorn varm, men är det en tjänstebil så är det ju inte ditt bekymmer rent krasst.
av Sharkbait
Guligan skrev:Ok, där ser man. Kan man speca bilen med värmare fast utan tidur eller VOC?
Fel av mig!

Värmare är standard.

Det som man kan köpa till är "Tiduret" för 4900 kr eller VOC för 8900 kr.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ok, då är det som tidigare alltså.

Ställt mellan de val som TS har hade jag i såfall gått på Pro-paketet, och köpt en timer på Clas Ohlsson till elvärmaren.
Användarvisningsbild
av joel80
VOC alla dagar säger jag! Har du tjänstebil har du sjukt tor användning av VOC. Du kan ju inte bara styra värmaren med den, utan får ju perfekta körjournaler med tider, adresser och avstånd på varje resa. Enkelt att exportera ut till excel-fil..
Värt mycket då det tar bort många tråkiga timmar med att själv skriva körjournal.

Att kunna låsa upp bilen från mobilen är inte heller helt fel.. :)
Sen gillar jag att få meddelande om man har glömt att låsa.. den där känslan av "låste jag verkligen bilen" går att kontrollera. :)

Jag funderade också på GPS... men det går inte att försvara Volvos priser! Jag köpte en av de bästa Garmin istället för under 3000kr och brodit-hållare för ca 500kr så har jag en väldigt bra GPS sittande på ett smidigt sätt på panelen.
B230F går fett

Om jag förstår det rätt så h[…]

Några joule snarare. Eller säg Wh ist[…]

Tack för alla svar, då har jag lite p&[…]

Rivit ut mittkonsolen, rengjort nya R-Design inred[…]