Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rikrd
När man kapar, tar man alltså inte så mycket att hålen för klammrarna försvinner? Dum fråga kanske, men bättre att fråga en gång för mycket. :)
Användarvisningsbild
av börne
Jag kapade dom så det är 1mm kvar utanför hålen så att klamrarna sitter som dom ska, sen fick jag kapa till lite längre skruvar till en lagom längd för att få det att fungera, 16mm långa M6 skulle nog fungera. Hade bara 40mm långa så jag provade ett par gånger tills jag fick till rätt längd tills det spände på klamrarna.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har kört helt utan klammer till dessa rör i snart två år. Bara skruv alltså. Inga som helst problem. Sitter som berget.
Användarvisningsbild
av ZiP
Så här gjorde jag, tycker det e snyggare.
4 är dubbelt så snyggt som 2 och kopplade ska de va.

Jag verkar nog lite små hemlig, men jag får inte in bilden ???
Senast redigerad av 1 ZiP, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av börne
ZiP skrev:Så här gjorde jag, tycker det e snyggare.
4 är dubbelt så snyggt som 2 och kopplade ska de va.

Jag verkar nog lite små hemlig, men jag får inte in bilden ???
Nu har jag inte ens sett din bil med fyra rör. Men det brukar bli för mycket enligt mig... men tur alla tycker olika, trist annars :wink:
Användarvisningsbild
av Toson
Tycker nog också att det är snyggare med dubbla-dubbla, speciellt på T6 AWD och liknande uttag i stötfångaren, som klart sväljer två ganska stora rör. Har inte hittat några som ser snygga ut och som följer formen på uttaget.
Det verkar "vara inne" att ha så stora (diametern) slutrör som möjligt, även om det ser oproportionellt ut.
Någon som vet någon som tillverkar slutrör på beställning så man kan få exakt som man vill ha dom?
//Toson
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
V70 2009 DSTC problem!

Förklaring av problem: I helgen lånade […]

Kan man se genomsnittlig el-förbrukning i bil[…]

230fk går snålt

Verkar faktiskt som problemet är hittat Chipe[…]