Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Thorssa
Hallå!

Är i färd med att skaffa en V60 AWD R-design och skulle behöva lite råd från experterna! Har just nu tre alternativ att ta ställning till:

D5 -12, 2500 mil med Polestar för 309.000 utan vinterdäck. Kan tänka mig att betala runt 300 utan vinterdäck för den.
D4 -13, 1500 mil för 315.000 med vinterdäck.
D4 -13, 0 mil för 330.000 med vinterdäck.

Vilken skulle ni välja? Spontant känns den nya som mest bil för pengarna men det är samtidigt mer än vad jag egentligen tänkt lägga och frågan är hur värdet på de tre skulle se ut om 3 år med 5000-6000 mil mer på mätaren.
Användarvisningsbild
av joel80
Är det exakt samma tillbehörspaket i alla bilarna eller skiljer det sig något på nån?
Användarvisningsbild
av Thorssa
Den nya D4 har endast High Performance 5" medan de andra har 7". Den saknar också taklucka samt RTI vilket de andra har.

Den "äldre" D4 saknar dragkrok vilket de andra två har. Den har dock keyless.

Alla har VOC.

I övrigt är det endast mindre skillnader.
Användarvisningsbild
av hållundan
D5 och 7" känns som det mest prisvärda ändå.

Hade inte kört en meter med 5".
Användarvisningsbild
av joel80
Jag skulle försöka gå på den mellersta men få ner priset mer. 1500 mil borde ge mer än 15000kr.. (Även om 7" är värt några tusenlappar)
Om du efter tre år har 7500 mil på mätaren eller 6000mil borde inte göra så många tusenlappar i skillnad ändå..

För mig är dragkrok värt mer än keyless. (Även om alla som har det säger att dom älskar det... förutom när det är kallt, snöigt och inget funkar.. :) )

Och att få med vinterdäck är skönt nu.. annars får du direkt lägga ut minst 10k till på fälgar och vinterdäck.

Motorstorlek betyder också förbrukningskostnad.. :) Och även om D5 ju är "värd" mer så slår en MY13 högre.. troligen också den dag du ska sälja.
Användarvisningsbild
av Thorssa
Angående priserna på D4 så är den nya en kampanjbil med ganska bra rabatt, därav den lilla skillnaden. Tanken om jag köper en D4 är att så småningom optimera med Polestar så effektmässigt har det ingen betydelse för mig.

Är 5" så illa alltså?

Känner just nu att D5 är sista valet då den är ett år äldre, skönt att få nybilsgaranti på de andra. Dessutom vore det trevligt att få de små uppdateringarna invändigt som kom -13.
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Jag gav 310000 för min D4 awd-14. Då får man ju nya fronten. Går säkert få ner mer.
Användarvisningsbild
av Thorssa
farmerswalk skrev:Jag gav 310000 för min D4 awd-14. Då får man ju nya fronten. Går säkert få ner mer.
Med R-design???

Hej. Behöver lite hjäp. Gäller en S[…]

Jag håller på att försöka in[…]

Dina frågor kan du också pröva at[…]

Något liiiitet läkage på brä[…]