Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av EmilLund
Hejj.
har börjat fundera över hur ja ska bygga min först bil.. o funderar över om det är möjlit att byta motor
i en 745 till en 3.2l motor och en automatlåda.. isåfall vad det kräver och vad ni har fö rekomendationer o tips..
OBS. bor i finland så det kanske är andra krav här. men vill väldigt gärna höra era åsikter om mina fantasier!
MVH. Emil :)
Senast redigerad av 1 EmilLund, redigerad totalt 0 gånger.
av Rådlös
Nu vet vi inte hur det är i Finland, men en grov gissning säger att det är någon sorts anpassade EU-regler som då är snarlika länderna emellan. Här i Sverige är det i princip omöjligt att sätta i en annan motor än motsvarande den som fanns från början. Alltså samma årsmodell och samma avgasregler. I många sådana här fall är verkligheten den att det är enklare att sikta på en sådan bil som har den motor man söker från början.

Och du bör formulera om din rubrik så att den säger lite mer vad din fråga är. Det kan ge bättre utdelning i sökfunktionen bl.a. Antag att någon grubblar över en fråga och svaret finns här i din tråd. Då är det större chans att både forumets sökfunktion och t.ex Google hittar rätt. Bara som ett exempel: Lägg till ordet Motorbyte till Volvo 745. Det kan även locka värre "kunskapare" än jag att svara. (Jag vet inte allt)
av EmilLund
Tack för svaret! inte så lätt att veta för en nybörjar här på forumet som jag.. :)
Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högta[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]