Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Toson
Har bara haft bilen (V70 T6 -08) några månader och har inte så mycket mobiltrafik i telefonen, men har reagerat på att volymen är väldigt låg på "högsta" volyminställningen. Det går att höra, men är gränsfall om annat stör och det verkar som det bara kommer från mitthögtalaren.
Finns det någon annan "dold" inställning som påverkar biltelefonens ljud? Jag har inte radion eller något annat igång och det går att reglera volymen nedåt, men inte upp till högre volym, så att det blir tillräckligt för att höra "bekvämt".
Har inte heller hittat nåt andvändbart om detta i instruktionsboken, annat än "normal" volyminställning via rattens knappar eller panelens volymratt.
Vore tacksam om någon/några har någon/några idéer om detta???
//Toson
Användarvisningsbild
av FWH
Inte för att detta hjälper direkt, men jag upplever inte alls samma på en 2011.
Användarvisningsbild
av Toson
Aha!!!!....
Nåja, om det inte framgick, så visar displayen på "full volym" och det är KLART FÖR LÅG VOLYM för att föra ett samtal i stadstrafik eller om någon talar lågmält (och uppåt) i baksätet. Det är absolut "inte acceptabel" volym för att vara på "fullt". Jag, och alla som varit med i bilen vid samtal, upplever det som alldeles för låg volym och inte acceptabelt.
En liten notering: Vid uppstart av telefonen, med nytt kort osv, kollade jag om det funkade att ringa till bilen, vilket det gjorde. Men när jag svarade (sittande i bilen med en mobil, som jag ringde från) blev det en enorm rundgång/tjut, så det hördes ordentligt. Jag tänkte inte mer på det, men kanske det kan hjälpa??
Tips från coachen???
//Toson
Användarvisningsbild
av joel80
Jag tror också du kan lösa det om du höjer ljudet på mobilen. Det brukar finnas massa olika ljusinställningar, så antingen får du gå in och kolla i inställningarna så det är samtalsvolymen du höjer... eller så höjer du när du är i bilen och pratar med någon, då brukar man kunna höja utan att gå in i inställningarna utan bara klicka på volymknappen.. om mobilen har en sån. :)
av s6025t
Antar att det gäller en inbyggd telefon med eget sim-kort som fanns innan bluetooth kom eftersom det är en MY08 isf finns ingen volym att höja på mobilen
Användarvisningsbild
av joel80
Ah.. ja är det så blir det ju svårare att göra på det sättet..

När jag kör via bluetooth och pratar i mobilen höjer och sänker jag ju ljudet på stereon i bilen om jag vill ändra mer än vad jag kan göra med mobilen. Gissar att du testat det redan?

Vad gäller rundgången du fick är det inte så konstigt då du ju hade mobilen du ringde ifrån i bilen.. då blir det rundgång..
Oljebyte motor Volvo 240 B230E

När dottern lämnade in sin Volvo V90 p&a[…]

https://carup.se/nytt-forslag-langsammare-tankning[…]

Hej, Har letat en del på nätet utan at[…]

. Jag har provat med låsspray men det har […]