Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svenl
Hej,

Har just köpt en V70N -02. Med tanke på hur dålig jag var på att sköta tvätt och vaxning på min förra bil funderar jag på en Ditec-behandling. Vad jag förstår skall man slippa vaxa bilen då.

Är det värt besväret och kostnaden att göra detta? Kan man göra det på en bil som inte är ny? Kan man maskintvätta bilen efteråt?

Lacken på bilen är idag inte helt perfekt men ganska OK, mistralgrön metallic.
av Volvo_S60
Hej,

Personligen tycker jag inte att det är värt pengarna med en ditec behandling. (I) Tycker det är bättre att lämna in bilen för polering & vaxning.
I Malmö tar ditec 1500kr för det och det blir himla bra. (RO) Lägger du till några undringar så fixar dom även bilen inuti.
av svenl
Diskussionen på Citroen-forum var intressant. Det verkar vara olika skolor helt enkelt, antingen är man för eller emot precis som här på forumet.

Som jag fattar verkar det dock som om lackbehandlingen inte tål automattvätt, så sparar man inte så mycket arbete jämfört med att göra jobbet själv :( . Men Ok, bilen håller ju sig snyggare om man sköter det.
av matzen10
Kostade mig 4500:- inkl. GlasTec (som får vattnet, vid regn, att bara flåsa av).
18 månaders garanti på hållbarheten och du slipper då vaxa bilen under samma tid.
De 2 första veckorna efter behandling är "härdningsperiod" och då ska inte bilen tvättas.
Du kan använda avfettning vid tvätt.
Du ska inte maskintvätta med borstar = garantin upphör.

Har nu under några laddningar märkt a[…]

Felkod P074468

Xc90 2013 automat. En bekant till mig har felkoden[…]

Sedan kommer frågan om man verkligen beh&ou[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]