Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av caprice350
Hej ny här på forumet har nyss köpt en V 70 T6 2008 och ska koppla in tre extraljus 100w halogen har någon tips på placering av relän tre st och inkoppling i elsystemet verkar ha setat extraljus förut på bilen men inga spår av nån kabeldragning måste man ändra i mjukvaran för att det ska fungera jag vill att dom ska tändas med helljuset bara inga knappar för att tända och släcka separat Mvh Micke
Användarvisningsbild
av Ravi
Volvo har väl fördragit för att driva 2 men tre vet jag inte , Men du kan ju koppla in vanligt med relä och sedan koppla till helljuset !
av pjaar
Har det suttit extraljus innan? Då kanske det är Volvos originalkablar installerat, med knapp i kupén och uppdaterad mjukvara? Volvo har bara original för två extraljus vad jag vet. Jag kör med tre extraljus och använder bara originalkablaget som startsignal till extraljusets relä, jag har ett relä till tre extraljus.

Eftersom jag använder Volvos kablage till startsignal kan jag använda knappen i kupén för att välja om extraljusen ska starta med helljuset. Kan vara bra om man har riktigt starka lampor då det kan bli svårt att se i dåligt väder, dimma och snö till exempel.

Här har du monteringsanvisning för Volvos kit:
http://accessories.volvocars.com/Access ... -1/NOTHING
av 9070
Skönt, det enda man slapp göra var ju att lossa motorn ifall man skulle koppla in extraljus (ifall man kör Volvos installation)
av pjaar
9070 skrev:Skönt, det enda man slapp göra var ju att lossa motorn ifall man skulle koppla in extraljus (ifall man kör Volvos installation)
Det har du rätt i! Läste monteringsanvisningarna och insåg att det var ganska mycket jobb. Jag lät min verkstad dra kablarna och uppdatera mjukvaran vid en service, ville ha knappen i kupén så jag kan välja om de ska vara på eller inte.

Det här är lite konstigt. När jag k[…]

En gnutta fett på gummipackningen gör d[…]

V90 läggs ner.

Det där beror mycket på hur man definie[…]

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]