Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Måste bara fråga dig KarlE, funkar det inte att den laddar under tiden du kör? Använder du den mycket utanför bilen så att du måste få den extraladdad?
Alternativet är väl att dra en svinlång 12v-laddare från bagaget, under baksätet osv fram? Långt ifrån det snyggaste men säkerligen enklast och rent av billigast?
joel80 skrev:Måste bara fråga dig KarlE, funkar det inte att den laddar under tiden du kör? Använder du den mycket utanför bilen så att du måste få den extraladdad?
Jo, visst går det att ladda medan jag kör. Men jag tycker att det är bekvämast att köra utan kabeln inkopplad. Ren bekvämlighet! ;)
Ibland när jag lämnar bilen vill jag ladda mobilen eller något vid förarplatsen.
Ah..
Ett alternativ är att du kollar på en aktiv hållare för din GPS. Jag har en Brodit där jag dragit kabeln så smidigt det gått, den syns inte mycket, och går in bakom panelen där fram där jag drait fram en cigg-hubb med flera uttag. Dit har jag också dragit kabel från en aktiv hållare till mobilen och min dashcam.
Då behöver man inte sätta i sladden varje gång utan sätter bara i GPSen i hållaren (Eller har den kvar där) så laddar den. Samma sak med mobilen, jag trycker ner den i hållaren så laddar den.

Nackdelen med Brodit-hållare är att dom kostar rätt mycket.. men dom funkar riktigt bra, och man sätter fast dem utan att göra åverkan på bilen.
Min Garmin monterade jag vid vindrutestolpen med medföljande sugfot (ungefär på samma ställe som Volvos GPS som tillbehör monteras), drog ner kabeln i skarven mellan dörrkarmen och instrumentbrädan, kabeln tryckte jag in under plastlisten som går i dörröppningen in under förarsätet och sedan in i uttaget till baksätet.
Helnöjd med min montering då den inte är i vägen eller synliga kablar.

Hej, jag är ny här på forumet d&[…]

Stötdämpare bak

Jag säger. konvertera från nivoma[…]

Min fläkt gick igång i september fö[…]

Trasig Renault Scenic

Idag kl 16:15 startade jag Renaulten . Gick en kl[…]