Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sleeper
Om jag ser en jämnårig volvo så brukar jag parkera bredvid den.Jag tänker att vi volvoägare är lite kompisar och att vi gillar att se andra kompisar parkera nära oss. Hellre än en audi liksom...

Idag när jag parkerade på parkeringen utanför jobbet så fanns det en ledig plats mellan en vit XC70-13 och en mörkblå V70-08- Båda hade ställt sig med nosen ut och det fick mig att tänka att den som parkerade sist tänkte som jag. Jag ställde mig mellan V70-13 med min vita V70-12 och brände av ett foto för jag gillade synen.

När jag återvände till parkeringsplatsen vid tretiden möts jag av en ljuv syn. Där står 5 volvos intill varandra med nosen utåt. Förutom redan nämnda XC70-13, V70-08 och min V70-12 har en svart R-design V70-12 och en till synes sprillans röd V70-14 anlänt-alla med nosen ut. Där står alla på rad och glänser.

Härlig grej va? Volvvogemenskap!

Brukar ni tänka så?=)
Senast redigerad av 6 Sleeper, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag hade samma känsla här om dagen då jag låg i en liten karavan med 4st V70II en bra bit på E4:an. :)

Tog du nått kort på alla fem bilarna? Redigera bort regskyltarna och lägg upp på forumbilder.se
Haha, jag funkar likadant!
Har vid flera tillfällen parkat nos mot nos med ett par r-designers på stopköpsparkeringarna.
Dock tror jag folk är för stressade för att uppskatta "gesten" :roll:
Användarvisningsbild
av Bosse78
Jag brukar parkera brevid nån som verkar bry sig om bilen för att minimera risken för dörruppslag alt längst bort på parkeringen.
av perhall
Bosse78 skrev:Jag brukar parkera brevid nån som verkar bry sig om bilen för att minimera risken för dörruppslag alt längst bort på parkeringen.
Jag också, baseras vanligen på:
1. avstånd/utrymme
2. bilmodell
3. bilen skick

optimalt plats längst ut mot gångväg, Porsche 911 el Jag E-Type, i nyskick

PH
av andy78
Oftast inte bredvid en volvokombi vid tex coop forum ica maxi eller i köpcentrumgarage då det är förenat med barn dörrar ska öppnas grejer läggas in, barn m.m.

Bredvid nyare bmw så är inte problemet detsamma.
Jag hatar dörruppslag.
Användarvisningsbild
av Guru
I vintras gick jag förbi fyra XC60 D5 AWD R-Design i olika färger som parkerat brevid varandra och åt samma håll. Såg ganska roligt ut men inte helt ovanligt på Hisingen...
Vad kallas den effekten ? Parkerar jag långt ifrån andra bilar så har oftast någon parkerat vid sidan om min bil, fastän det finns 50 lediga platser lediga. Är det flockmentalitet ?
Volvo car UX

Jag fick den under servicen i går.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Motorvärmare

Hej! Har en fundering angående motorvär[…]