Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av carona56
Hej Jag undra om någon vet vad man kan hitta Volvos extraljusfäste original. Jag vet att Volvo har en monteringssats men den kosta runt 1100kr, men jag behöver bara fästet för elen är redan framdragen Jag har en v70-99.
Jag vet att det finns extraljusfäste som man sätter bakom nummerskylten så jag vet inte vad som bli bra att sätta stabilisatorstagen.
Så om någon vet vad man kan hitta ett sådant kan ni väll höra av er.
av Malish
Jag är mer intresserad av hur det ser ut :D
antar att man enklast hittar det hos närmsta verkstadsbutik ;)

kommer själv sätta mina extraljus i nummerplåtshållare även om jag inte gillar det, de hamnar för långt fram och för långt ner för min smak. men orkar inte och vill inte lägga pengar på att bygga stabiliseringsstag.
av matte75
Mm
carona56 skrev:Hej Jag undra om någon vet vad man kan hitta Volvos extraljusfäste original. Jag vet att Volvo har en monteringssats men den kosta runt 1100kr, men jag behöver bara fästet för elen är redan framdragen Jag har en v70-99.
Jag vet att det finns extraljusfäste som man sätter bakom nummerskylten så jag vet inte vad som bli bra att sätta stabilisatorstagen.
Så om någon vet vad man kan hitta ett sådant kan ni väll höra av er.
Jag har ett fäste som var i monteringssatsen till min V70 2010. Jag har tre extraljus så det fästet behövde jag inte. Alla skruvar finns till också.
Ser ut som samma som till din årsmodell om man kollar monteringsanvisningen:
http://accessories.volvocars.com/Access ... 1/S70_1999

Vill du köpa fästet så maila mig på :
[email protected]

Du kan få köpa det för 200kr.
Användarvisningsbild
av carona56
Hej skall kolla med Volvo om det är samma, det har suttit extraljus innan på bilen. Det verka som det skall monteras bakom kofångaren, jag hör av mig om det passar.
av matte75
carona56 skrev:Hej skall kolla med Volvo om det är samma, det har suttit extraljus innan på bilen. Det verka som det skall monteras bakom kofångaren, jag hör av mig om det passar.
Ok, gör du så.
Användarvisningsbild
av carona56
matte75 skrev:
carona56 skrev:Hej skall kolla med Volvo om det är samma, det har suttit extraljus innan på bilen. Det verka som det skall monteras bakom kofångaren, jag hör av mig om det passar.
Ok, gör du så.
Hej jag har kollat med Volvo och det är inte samma fäste, på v70-99, så fästet monteras bakom kofångaren.
Du skall ha tack för hjälpen, kanske så köper jag en ny satts, det följe med stabiliseringsstag som man sätter bakom ljuset
av wolf_lover
Hur ser kontakten ut till helljuset där man ska koppla in dom 2 kablarna ifrån extraljusen styrströmmen v70 -99
av alan
Jag tog ett hållare som är tänkt att sättas under reg skylten, men la den på kofångaren alltså så sen ligger mellan motorhuven och kofångaren och skruvarna går ner genom kofångaren. Då kommer extraljusen i höjd med grillen dock hade jag bara monterat två extra ljus, då min generator inte riktigt orkar med tre extra ljus.
Renovering framvagn Volvo 240

Drog du åt bärarmarna med bilen upphiss[…]

Airbag

Jag har en S60 T 01a, som jag har fått prob[…]

Tyvärr lär ditt problem återkomma,[…]

Enligt Vparts så ska dessa få plats, […]