Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av AdamR
På ett av mina Bosch Navigator verkar elektronikpaketet ha pajat. Det levererar bara 6V, vilket uppenbarligen inte är tillräckligt för att driva LED-ringen.
Eftersom det är ingjutet i plast går det inte att felsöka och jag har inte kompetens nog att konstruera ett eget.
Samtidigt är det surt att behöva köpa ett helt nytt extraljus bara för att få LED-ringen att fungera.

Finns det någon chans att detta paket kan köpas som reservdel eller att det går att få tag på liknande mojäng??? :shock:
Glöm att Bosch svarade på en "kundfråga" via deras hemsida. Det var nog för mycket begärt...
av AdamR
:???: Njae, syftet med extraljus är inte missuppfattat. Jag ville fixa så att LED-ringen lyser mera för att jag störde mig på att de övriga två fungerar (och att det tog en jäkla tid innan jag kunde lokalisera felet). Att LED-ringen, som du påstår, inte får användas var för mig okänt.
53 § Främre positionslyktas placering i sidled får vara högst 400 mm på bil och avståndet mellan de inre kanterna av de lysande ytorna på lyktorna skall vara minst 600 mm.

Det blir svårt att lösa om du inte har en fruktansvärt bred bil.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?