Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Eller glasögon/solglasögon kan jag intyga. :)
Takhandtaget är djävligt bra att ha när du skall sätta dig eller kliva ut ur bilen efter att du har kört ett "seriöst" benpresspass :P
Jag säljer bilen innan jag blivit så mycket gubbe. ;)
Den som köper den får med handtaget också så hen kan montera det istället om den vill. :D
Är så pass vältränad att det inte behövs ändå :wink: Men om nästa sillmjölke som köper bilen vill ha handtaget ska de får det, får nog montera det åt hen också då skruvarna kan sitta rätt hårt :D
Rumpnisse skrev: [Nej] Premium soundsystem
[Nej] adaptiv farthållare
[Nej] aktivt helljus
[Nej] elmanuverad baklucka
[Ja] automatisk nivåreglering
[Nej] regnsensor på framrutan
[Nej] eluppvärmd vindruta.
[Nej] BLIS
[Nej] DAS
[Nej] Premium soundsystem

Kan det tänkas gå att bara eftermontera subwoofern om man har "High Performance Multimedia" sound system (4 x 40W med 8 högtalare)?
Antar inte det går men vore kul om nån vet.
Har värsting radion HU-803 med Dolby surround pro logic med 12 högtalare och subwoofer under golvet i lastutrymmet i min gamla V70 härk (2001:a)så kunde vara kul att veta om man skaffar en nyare (beg) V70 med t ex bara High Performace Multimedia sound system om det går att stoppa i en Subwoofer till den. Annars ingår subwoofer bara i "Premium Sound Multimedia" audio systemet har jag sett, som man måste beställa från fabrik när ny bil byggs.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
bem skrev:[Nej] Premium soundsystem

Kan det tänkas gå att bara eftermontera subwoofern om man har "High Performance Multimedia" sound system (4 x 40W med 8 högtalare)?
Antar inte det går men vore kul om nån vet.
Har värsting radion HU-803 med Dolby surround pro logic med 12 högtalare och subwoofer under golvet i lastutrymmet i min gamla V70 härk (2001:a)
så kunde vara kul att veta om man skaffar en nyare (beg) V70 med t ex bara High Performace Multimedia sound system om det går att stoppa i en Subwoofer till den. Annars ingår subwoofer bara i "Premium Sound Multimedia" audio systemet har jag sett, som man måste beställa från fabrik när ny bil byggs.
Det kan variera på olika årsmodeller men subwoofer kunde beställas separat till high performance och premium, den ingick alltså inte i något av dom. Den kan tyvärr inte eftermonteras av vad jag förstått.

/Martin
Volvos egna subwoofer går ej att efterbeställa utan den måste vara tillagt när bilen är ny.

Det man får göra är att köpa en liknande från tredje part och installera om man vill ha en subwoofer.

Det gick att köpa subwoofer från Volvo fram till för ca 2 år sedan men nu är det alternativet borttaget. Tyvärr. :(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]

LÖST tankmätaren stod på 1/4 kvar […]

Uppdatering, säljaren har nu svarat och enlig[…]