Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av triumph00
Volvo hade de så kända gröna häftena och de finns ju inte kvar i Volvo butiken längre

Har sett att det finns en DVD skiva med dessa häften - är det någon som har denna och kan ge info hur det fungerar innehållsmässigt samt om det är en öppen skiva eller är det en licensvariant (hur gör ni i så fall vid datorbyte?)
Användarvisningsbild
av Kompe
Hittade efter en stunds sökning :twisted: http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?p ... no=CD51955
Om det nu var den som efterfrågades? ;-//
av triumph00
Har hittat återförsäljare och hur man installerar (det är ett program man laddar ner och fått svar att man kan bara ha det på en dator pga licens)
Just detta känns lite fel, hade varit bra att kunna ha den på i alla fall 2 datorer

Men frågan som sedan följer - ni som har dessa hur är innehållet och är de gröna häften på svenska eller engelska?

Den jag sökte var till 940 och fanns även den på VP-autoparts
Användarvisningsbild
av päpplet
Det står att innehållet är på Svenska, engelska, tyska, mm så då bör ju rimligtvis verkstadsböckerna vara på svenska
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android