Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

(Volvo s80-00) Fick ett meddelande i panelen om att en lampa var sönder, det var höger positionsljus i stötfångaren, bytte till en ny lampa men meddelandet står fortfarande kvar. Någon som har haft liknande problem eller vet hur man kan lösa det? läste någonstans att man kan koppla av batteriet i 20 min och sen skulle det fixa sig (dok tveksam till det). Alla idéer och förslag är välkomna. Tack på förhand.
Så den nya lampan du satte dit lyser men du får fortfarande indikering på att lampan är trasig? Har du kollat alla andra lampor runt bilen?
9070 skrev:Så den nya lampan du satte dit lyser men du får fortfarande indikering på att lampan är trasig? Har du kollat alla andra lampor runt bilen?
Ja precis! ja alla andra lampor är hela och det står fortfarande positionsljus ur funktion.
Jag svor över lampbyten på vår Hyundai i30 i helgen..

En av baklysena hade slutat lysa... och av "vana" köpte vi nya lampor (båda ska bytas samtidigt enligt mig.. :) )
Skruvade loss hela lampsatsen (jävla krångel på i30 att byta lampor!) och bytte, men skiten funkade inte. Däremot märkte jag att bromsljusen, som använder samma lampa (dubbla glödtrådar) funkade!

Efter att ha svurit och börjat fundera på och letat efter något kabelbrott eller glappkontakt började jag tänka "enklare". Visade sig att det var separata säkringar på bakljusen och den ena hade pajat. Så när jag bytte dimljusens säkring till bakjuset lös det så fint.

Du kan ju kolla säkringarna... :)
joel80 skrev:Jag svor över lampbyten på vår Hyundai i30 i helgen..

En av baklysena hade slutat lysa... och av "vana" köpte vi nya lampor (båda ska bytas samtidigt enligt mig.. :) )
Skruvade loss hela lampsatsen (jävla krångel på i30 att byta lampor!) och bytte, men skiten funkade inte. Däremot märkte jag att bromsljusen, som använder samma lampa (dubbla glödtrådar) funkade!

Efter att ha svurit och börjat fundera på och letat efter något kabelbrott eller glappkontakt började jag tänka "enklare". Visade sig att det var separata säkringar på bakljusen och den ena hade pajat. Så när jag bytte dimljusens säkring till bakjuset lös det så fint.

Du kan ju kolla säkringarna... :)
Tror inte det är problemet eftersom lampan faktiskt fungerar men kommer kolla över dem ändå, tack för tipset.
S80D5-02 skrev:Jag har för mig att det var lätt att missa att en baklampa gått på S80, för att det är dubbla på varje sida bak, men jag kan minnas fel.
Jupp. Många är dom som varit stensäkra och sen inser att de likafullt bommat en lampa. :D

ok...får felmess både om aktivera: #34[…]

Jag måste köra min bil minst 5 mil inna[…]

Volvo appen

Helt klart är vi några som haft bekymme[…]

V-parts.se eller din lokala volvohandlare.