Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ranzor skrev:Fick snabbt svar från dom igår iallafall.. De har ännu inte testkört v2 av boxen som är till v70 08-> men de kommer göra det inom 2 veckor och då kontakta mig igen,, så de går inte att beställa v2 ännu..
Du får hålla oss fortsatt informerade
av Cox
Så billigt är väl inte detta !
459 Eur motsvarar ju 4 183,46 kr kittet är inte dyrare hos Volvo har fått pris där på 3800 kr
Sedan tillkommer montering samt mjukvara. Montera kan man ju göra själv då tillkommer endast mjukvara.
Cox skrev:Så billigt är väl inte detta !
459 Eur motsvarar ju 4 183,46 kr kittet är inte dyrare hos Volvo har fått pris där på 3800 kr
Sedan tillkommer montering samt mjukvara. Montera kan man ju göra själv då tillkommer endast mjukvara.
Vad har du fått pris på hos Volvo för 3800 kr?
av Cox
Hela satsen som behövs för att koppla in fjärrstart till dieselvärmaren. Den kostar 3800 kr
Vad dom ville ha för monteringen frågade jag inte, utan enbart delarna som som behövs, sedan tillkom mjukvara ca 500 kr
Cox skrev:Hela satsen som behövs för att koppla in fjärrstart till dieselvärmaren. Den kostar 3800 kr
Vad dom ville ha för monteringen frågade jag inte, utan enbart delarna som som behövs, sedan tillkom mjukvara ca 500 kr
Okej, 3800:- lät billigt det.. sedan är det 165 euro kittet som jag tyckte var billigt.. då styr man med orginalfjärren till bilen.. :)
ranzor skrev:
Cox skrev:Hela satsen som behövs för att koppla in fjärrstart till dieselvärmaren. Den kostar 3800 kr
Okej, 3800:- lät billigt det.. sedan är det 165 euro kittet som jag tyckte var billigt.. då styr man med orginalfjärren till bilen.. :)
3800kr ger väl en fjärr med längre räckvidd, annars ingen mera funktion
Jag tyker väl också att monteringen på 165 euro kittet är enkel, plugga in i OBD kontakten, och sedan är det färdigt

Att montera Volvos orginal kittet är lite pyssel http://accessories.volvocars.com/Access ... -1/NOTHING
av Cox
Se där ! Jag hade inte fattat att man bara pluggar in i OBD uttaget och att det sedan var klart.
Denna lösning om jag nu förstår det rätt är ju bra mycket smidigare, inget pyssel med borrmaskin och rivning av plastpaneler :D
Men behövs inte mjukvara från Volvo iaf ? verkar så om man läser lite mera noggrant
Håller med Cox. Den billiga varianten verkar ju vara bra, då kan man bara koppla in den via OBD och sen kan man starta värmaren samtidigt som man sätter på kaffebryggaren på morgonen. Och detta kan man alltså göra med bilens nyckel om jag förstod det hela rätt
Testar Järna men det verkar inte gå att nå siten över huvudtaget just nu...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 38
B230F går fett

Okej, har bytt alla packning på motorn (p&ar[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]

Kung. Tackar!

En massa felmeddelanden!