Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tyvärr så tror jag inte det..Jag provade nyligen att läsa ur en 855 10ventilare med min elm327. Det funkade inte. Jag har även tillgång till en Maxidas , (värstingen från Autel). Det gick inte det heller. Och Vol-fcr fungerar ju inte det heller. Hade du haft en glt (20ventilare) hade det varit mycket enklare. (Motronic). Nej, det enda mig veterligt är väl att bygga en egen läsare med knapp och diod?
Att inaktivera startspärren är inget man gör med en felkodsläsare som vi "dödliga" kan köpa.
Det GÅR (för oss dödliga), men det är väldigt komplicerat och risken att bränna boxen om man inte är försiktig är stor (lödning krävs). Sen krävs det rätt rejäl motorprogramerings-kunskap, då det man gör är att man mappar om boxen med ny programvara, som inte innehåller startspärrs-delen.

Mer än så vill jag inte lägga ut offentligt, och PMa inte heller för jag har tappat bort sidan med tillvägagångssätt :P

Men iaf, för "your average joe" är det nog rätt kört med att få bort startspärren, för en "joe" med god lödkunskap och goda datorkunskaper är det möjligt, men riskfyllt.

Kom dock på en sak medans jag skrev detta. Eftersom du har en 850 så finns det en möjlighet till - köp en styrbox från en -95a, dom (och tidigare) har ingen startspärr inbyggd. Se bara till att boxen kommer ifrån en bil med samma motor.
Hej igen!

Bara så ni vet det så hade bilen stått tom på olja under en månad eller mer innan jag startade den. Självklart så fyllde jag på med 4 + 1.3 liter innan jag startade den i veckan nu.
Jag har tagit upp antennringen och kollat resistansen. Har fått ut 7.7 ohm.
Om jag startar bilen utan antennringen så startar den 2 sekunder och sen stänger den av sig.

Så är det ringen som är fel på då?

Vart sitter boxen till immbolizern?
Lucif3r skrev:Finns ingen box för immon, den är inbyggd i styrboxen...
Tror du inte...eller kanske inte så smart att byta styrboxarna hehe :)
Nedu! Det blir allt att införskaffa sig en OBD2 läsare. :)
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]