av jagälskarpv - tis 01 okt 2013, 01:00
- tis 01 okt 2013, 01:00
Beställde en XC70-D4-BE-AWD i fredags. Ångest, första nya bilen jag köpt. Det blev lite bråttom för att beställa med rabatt på AWD och fria vinterdäck. Skulle få justera ordern denna veckan om det var något. Jag behöver HJÄLP med tips på följande grejer.
1. i BE ingår HP CD-stereo. Vi ville ha "audiokonsoll baksäte" men fick veta att det inte gick. Har sedan trott mig förstå att man då måste ha HP multimedia-versionen (+2000kr). Vet någon vad baksäteskonsollen kostar? Vad finns det för andra fördelar med multimediaversionen eller är det bara overkill? Kan man ev spegla upp smartphonen på skärmen?
2. Funderade på auto nivåreglering men tog bort det. Vad är pros and cons?
3. Fuktsensor eller inte? Vad gör den? säljaren verkade inte ha koll.
4. Elfällbara nackstöd, är det någon som tycker det är användbart på XC70?
5. Tog VOC men utan paket då vi tog barnsäten, då utgår sätesvärme och det var billigare att särvälja VOC och värmda spolarmunstycken. Nu läser jag att det verkar som att flera har fått beställa paketer med rattvärme, den får man ju på "köpet" primässigt i så fall. Är det fler som fått beställa med rattvärme fast den är stoppad? Om man tagit VOC kan man få värmarfjärren ändå eller hur funkar det (är ju bra om det inte är mobiltäckning tex)? Kan man köpa dosa när VOC-abonnemanget går ut?
Många frågor, hoppas någon förbarmar sig!
6. Min säljare (Bilia) kunde inte lova 181-hästaren "bilia kan ha bokat några hundra bilar redan". Tips på hur man kan påverka?
7. Säljaren kunde inte lova nokiadäck, har ni andra fått välja?
1. i BE ingår HP CD-stereo. Vi ville ha "audiokonsoll baksäte" men fick veta att det inte gick. Har sedan trott mig förstå att man då måste ha HP multimedia-versionen (+2000kr). Vet någon vad baksäteskonsollen kostar? Vad finns det för andra fördelar med multimediaversionen eller är det bara overkill? Kan man ev spegla upp smartphonen på skärmen?
2. Funderade på auto nivåreglering men tog bort det. Vad är pros and cons?
3. Fuktsensor eller inte? Vad gör den? säljaren verkade inte ha koll.
4. Elfällbara nackstöd, är det någon som tycker det är användbart på XC70?
5. Tog VOC men utan paket då vi tog barnsäten, då utgår sätesvärme och det var billigare att särvälja VOC och värmda spolarmunstycken. Nu läser jag att det verkar som att flera har fått beställa paketer med rattvärme, den får man ju på "köpet" primässigt i så fall. Är det fler som fått beställa med rattvärme fast den är stoppad? Om man tagit VOC kan man få värmarfjärren ändå eller hur funkar det (är ju bra om det inte är mobiltäckning tex)? Kan man köpa dosa när VOC-abonnemanget går ut?
Många frågor, hoppas någon förbarmar sig!
6. Min säljare (Bilia) kunde inte lova 181-hästaren "bilia kan ha bokat några hundra bilar redan". Tips på hur man kan påverka?
7. Säljaren kunde inte lova nokiadäck, har ni andra fått välja?
XC70 D4AWD MY16 D5244T12
V70II 2.5T MY04 B5254T2
V70II 2.4D5 MY06 D5244T4
V70II 2.4 MY04 B5244S
XC90 T6 MY03 B6294T
V70II 2.5T MY04 B5254T2
V70II 2.4D5 MY06 D5244T4
V70II 2.4 MY04 B5244S
XC90 T6 MY03 B6294T
- By 20FJan