Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
S60AWD2.5T skrev:Kanske det som vi hänger upp oss på.
Det är väl ingen ide att skriva allt man INTE vet i ett forum.

Men du CarMan vet ju att man kan rínga både Volvocars eller en återförsäljare för att kolla viss utrustning.

Men vet du om det syns i någon spec om bilen har sportchassie eller nivåreglering t.ex.

Keep up the good work!
nej jag vet inte var man ser om bilen hr sport schassi, så jag hoppas ingen ringen mig "när man bara ringer volvo så vet dom"
av S60AWD2.5T
CarMan. Då tror jag inte du kan tillföra denna tråd något mer.

Till Ljungström:
Mät vilket avstånd du har från hjulcentrum till skärmkant så ser du om bilen är lägre. Då spelar inte hjulstorleken dig något spratt.
Användarvisningsbild
av CarMan
S60AWD2.5T skrev:CarMan. Då tror jag inte du kan tillföra denna tråd något mer.

Till Ljungström:
Mät vilket avstånd du har från hjulcentrum till skärmkant så ser du om bilen är lägre. Då spelar inte hjulstorleken dig något spratt.
nä det stämmer. mitt syfte var inte att hjälpa trpdsakparen genom at talaom vad han har, utan att ala om att hans första tips var felaktigt!
tror han frår problam om han ringer "volvo" får han tag på den som sålt bilen kanske dom har koll på jurt hans bil.
G-kraft:s tips såg bra ut, men jag tror inte det funkar i praktiken.
Senast redigerad av 1 CarMan, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av henka35
Jag måste säga att jag börjar bli lite less på allt "skitsnack" och alla påhopp på detta forumet...
Jag tycker Moderatorn ska ingripa och ta till åtgärder i frågan.
Själv har jag nästan slutat surfa in här pga. alla trista påhopp från vissa personer.
Numera har jag hittat ett annat, mycket trevligare forum. Där folk inte är dryga och otrevliga med varandra...

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
henka35 skrev:Jag måste säga att jag börjar bli lite less på allt "skitsnack" och alla påhopp på detta forumet...
Jag tycker Moderatorn ska ingripa och ta till åtgärder i frågan.
Själv har jag nästan slutat surfa in här pga. alla trista påhopp från vissa personer.
Numera har jag hittat ett annat, mycket trevligare forum. Där folk inte är dryga och otrevliga med varandra...

/Henrik
det är sant, det är väldigt mycke snack om syndabockar o sånt o vldigt lite lösa problem/ge tips

8istället för att komma med en lösning så skäller man häldra på biltilverkaren eller nått sånt o vad hjälper det trådskaparen

Åtminstone på tidigare årg&arin[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]