Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av picko
Min abs lampa lyser ganska irriterande. En värre vart det när jag skulle felsöka glad i hågen nu jäklar. Där fick man ett slag mitt i plytet. Gör som man skall A3 men den jäkeln göder bara lampan och när man trycken ner knappen blir det fast sken. Men inget händer inte ens 1-1-1.
Känns som jordfel eller något. Tips här vart man ska rota eller vad som brukar strula övriga uttag fungerar Det ända fel jag fick ut är
1-4-3 Motor 1 rör sig i fel rikting samt 1-3-4 Kanaltempsensor på passagerarsida, avbrott eller kortsluten till spänning
av picko
Ingen som har tips ang detta varför Det ej går att läsa ut koder från A3 utan den glöder svagt. När man trycker ner knappen lyser den starkt men när man släpper så små glöder den konstant.
Användarvisningsbild
av taxi
Hej! Du kanske har problem med strömförsörjning? Jag spånar fritt nu, har ingen aning. Säkringar? Har ABS-boxen ström? Vet inte hur kontakten ser ut på gamla varianten, men du borde ha en där du kan kolla om den får ström tycker jag.
av picko
Hittade felet nu efter mycket sökande. Det va kabeln hade släppt under säkringsdosan. Men nu kom ett annat fel att jag fick ut en felkod 3-2-2 H Framhjulsgivare - oregelbunden signal vid hastighet överstigande 40 km/h. Är det så att detta fel gör så att ABS jobbar i 180 och låter illa. Man får ner pedalen någon cm och ett snabbt vibbrerande uppkommer. Så jag drog säkringen och allt är som innan och allt känns bra . självklart lyser abs lampan normalt.

Frågan är det känns ju inte som ett givar fel resulterar i detta? Testade lite olika hastigheter ibland fungerade bromsen som den skulle ibland kom detta fel gick inte ens att räkna hur många impulser som kom i pedalen va väldigt många och stenhård pedal.
av picko
Hittade felet nu efter mycket sökande. Det va kabeln hade släppt under säkringsdosan. Men nu kom ett annat fel att jag fick ut en felkod 3-2-2 H Framhjulsgivare - oregelbunden signal vid hastighet överstigande 40 km/h. Är det så att detta fel gör så att ABS jobbar i 180 och låter illa. Man får ner pedalen någon cm och ett snabbt vibbrerande uppkommer. Så jag drog säkringen och allt är som innan och allt känns bra . självklart lyser abs lampan normalt.

Frågan är det känns ju inte som ett givar fel resulterar i detta? Testade lite olika hastigheter ibland fungerade bromsen som den skulle ibland kom detta fel gick inte ens att räkna hur många impulser som kom i pedalen va väldigt många och stenhård pedal.
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]