Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av picko
Har ett ganska irriterande problem med att oavsett om man låser med nyckel eller med dosan så låser sig ej dörren på passagerarsidan, Låspinnen åker ner för att sedan åka upp lika fort igen tycker den dunkar mer en dom andra dörrarna. Försöker man låsa med nyckel i passagerardörren så får man hålla kvar en stund så hörs det att den låser fört det vanliga centrallåsljudet sedan ett litet ljud extra då är det låst. När det dummar sig även här så ser det ut som om pinnen åker ända ner för att sedan vända upp igen.

Någon som har tips på detta försökte söka men kom inte redigt på hur jag skulle skriva för att få rätt svar fick en massa svar men inget som stämde in på detta.
Senast redigerad av 2 picko, redigerad totalt 0 gång.
av picko
Låt mig skratta åt mig själv ibland är man så dum. Felet är löst. inte undra på att jag ej hittade något fel. Det fanns inget fel. En liten sten hade lirkat sig in framför dörröppnaren som i sin tur orsakade så ej öppnaren åkte tillbaka 100% när jag pillat bort den så fungerar det som det ska:P

Dagens plattfall fallucka skulle inte vara fel ibland så man bara kan försvinna :P
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]