Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
Klassisk diskussion. Marginal mot volym.

Volvo Cars har ihärdigt hävdat att deras marginal måste upp. Det brukar medföra att volymen går ner, i alla fall i det korta perspektivet. I det långa loppet behöver det inte vara så -- i alla fall inte om produktens egenskaper också blir bättre och därmed motsvarar det högre priset.

Därmed -- jag är långt ifrån säker på att Volvo fortsätter med höga rabatter.
av Ferraridriver
VPS som är Volvos försäljningsorganisation kämpar hårt mot rabatter samtidigt som Volvo Cars håller på att ta Volvo mot premiumsegmentet. Jag tror därför inte att vi kommer att se samma rabatter som tidigare, i alla fall inte på de nya bilarna som baseras på den nya plattformen (XC90, V90, S90).

Ett förväntat utfall är att få ägare som vill fortsätta att köpa Volvo att gå ner i storlek. När nästa version av V70, som kommer att heta V90 kommer den definitivt att prisas in högre än dagens V70 och vill man inte hänga med är det V60 som gäller. Nya XC90 som jag fick möjlighet att se förra veckan är avsevärt lyxigare och kommer att prissättas med sikte på ett nytt segment, var så säkra...
av PFA
Nu tycker jag att ni har tråkig inställning :) Nåja...det är kul om Volvo går i rätt riktning.

Pratade med säljaren idag och han förväntade sig information om de nya paketen inatt.
av PFA
Försenat, man blir inte förvånad. Senaste budet är att min ÅF ska få information om priser och paket imorgon fredag. Någon som redan fått offert på VEA?
av FBeckius
PFA skrev:Försenat, man blir inte förvånad. Senaste budet är att min ÅF ska få information om priser och paket imorgon fredag. Någon som redan fått offert på VEA?
Om du får någon info idag får du gärna posta den här
av Primus
Fakta, rykten och spekulationer om XC60 D3 FWD Aut får gärna postas.. :lol: Jag tänker mig att den kommer vara miljöklassificerad och blir då den bil jag beställer. Men troligen kommer den ut för sent... Om ni har "fakta" så får ni gärna uppge källan så slipper jag fråga specifikt om det.. 8)
av PFA
FBeckius skrev:
PFA skrev:Försenat, man blir inte förvånad. Senaste budet är att min ÅF ska få information om priser och paket imorgon fredag. Någon som redan fått offert på VEA?
Om du får någon info idag får du gärna posta den här
Ingen ny info tyvärr. Det skulle komma idag. Ringde säljaren precis och de skulle få info under helgen. Jag har bokat nytt möte med honom på tisdag. Snart väntar jag inte längre, då får det bli en BMW. Men jag hade ju gärna testat en XC60 VEA! :)
av Primus
Om det stämmer att Volvo flyttar fram datum för "lansering"/möjligt att beställa(eller vad vi ska kalla det) tycker jag det verkar lite oroande. Det här är ju något Volvo har haft lång tid på sig att planera och att de skulle strula nu på slutet tyder enligt mig på att de är oprofessionella eller att de har problem. Oavsett vilket tycker jag det är oroväckande.

Förhoppningsvis är det lokala handlare som har hoppats att det skulle vara klart en viss dag och sedan blir det inte så. Då låtsas de att det strular och att det ska släppas typ i morgon eller vad de nu hittar på.
av PFA
Redan i somras nämnde min säljare att de skulle få information v. 40. Nu har det blivit framflyttat några dagar, kanske en vecka. Jag tror inte vi behöver vara oroliga på så sätt att Volvo har tekniska problem utan det är som med alla produktlanseringar att de har en förmåga att bli lite försenade av olika anledningar. Det är otroligt mycket som ska falla på plats; alltifrån att produkten verkligen ska vara klar och utprovad, intern utbildning/lansering av/till ÅF, marknadsföring, prissättning, web och inte minst en så "enkel" sak som en uppdaterad "Bygg din Volvo".

Men jag håller med, det börjar bli lite frustrerande nu.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 31
Bränsleledning Volvo 240

Jag blev avrådd av verkstad att ersätta[…]

Hjälp med Vida

Får du några P-koder med din obd l&aum[…]

Smart :-D