Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

joelf skrev:Här är lite vettig info från en tråd som jag körde ifjol, typ samma tankar..................

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=88439
Ja, har tittat i den tråden också, tyvärr verkar dom ha slut på det kittet där... :( är rätt så dyra annars...
Momentum skrev:Ska inte behövas någon I knapp
Man slår på p-ljuset med fjärren och trycker på låsknappen två gånger inom 30 sekunder
Okej =) har du erfarenhet av detta kit?
Momentum skrev:
ranzor skrev:
Okej =) har du erfarenhet av detta kit?
Nä - Har titta lite i manualen.....
Okej.. vart hittade du den? länkarna på hemsidan som jag hittade fungerade inte för mig :(
Användarvisningsbild
av Momentum
Brainy skrev:Mycket intressant! Det här måste jag kolla mer på!

Men räckvidden kan väl inte bli så bra när man använder orginalfjärren? Eller sitter det en starkare mottagare i boxen till den där?
Sätt fjärren mot huvudet så ska du se att räckvidden ökar på fjärren - obs inget skämt utan helt seriöst
Det är inte boxen som tar emot något, utan bilens vanliga mottagare
Boxen bara ser till att värmaren startar
Går bra att koppla in även en GSM modul till boxen
Den kan en hel del trick

http://www.autoplugin.de/en/volvo/v1r/support/
av 9070
Hur vet man vilket kit man ska ha? Kan jag öppna motorhuven och där se vilken värmare man har? Är sugen på att ha fjärr till värmaren, mest prylar när man dör vinner :lol:
Skall hämta min MY12 i morgon och skall ha denna funktion, kan fan inte sitta o mms:a bilen så snart man skall starta värmaren...
Fick snabbt svar från dom igår iallafall.. De har ännu inte testkört v2 av boxen som är till v70 08-> men de kommer göra det inom 2 veckor och då kontakta mig igen,, så de går inte att beställa v2 ännu..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 38
Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]