Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bosse78 skrev:
MartinS skrev:Vad är det egentligen som lockar med det?
Priset skulle jag gissa på :D
Fast man kan ju få vettiga bilar för 80 papp som gått en fjärdedel av den sträckan, äldre förvisso. Jag är bara nyfiken på varför man vill köra en bil som gått så långt, är det för att man vill köra något som ser "nytt" ut men känns gammalt? Personligen skulle jag ju föredra något som är äldre men känns nytt, än tvärt om.

/Martin
fredrikkesson skrev: Volvo får nog komma med lite nytt om dom ska finnas kvar, man kan inte bara Facelifta hela tiden.
Hej,
När kommer "nästa generation" V70 från Volvo - är det till modelår 2015 ?

/Bo
Ny modell MY15? :roll: Vilket skulle innebära att nuvarande facelift blir 1år år gammal... Nej troligtvis blir det en ny V70 2017, alltså MY18. Vilket skulle innebära att V70II blir 10år som modell.

Blir antagligen som vanligt en CLASSIC version av sista MY.
MartinS skrev:
Bosse78 skrev:
MartinS skrev:Vad är det egentligen som lockar med det?
Priset skulle jag gissa på :D
Fast man kan ju få vettiga bilar för 80 papp som gått en fjärdedel av den sträckan, äldre förvisso. Jag är bara nyfiken på varför man vill köra en bil som gått så långt, är det för att man vill köra något som ser "nytt" ut men känns gammalt? Personligen skulle jag ju föredra något som är äldre men känns nytt, än tvärt om.

/Martin
:-)-) Mkt. kloka ord! Om jag inte haft förutsättningarna att köpa nytt hade jag precis som Martin, valt en äldre bil som känns ny och där riskerna för dyra verkstadsbesök statistiskt torde vara lägre.

90-serien är ju under utveckling och kommer att börja lanseras 2015 med XC90. V90, V90CC, S90 samt en ny XC60 är inplanerad för 2016. Detta innebär således att det endast kommer att finns tre modellinjer: 40, 60 och 90.
Jag köper hellre en taxikörd 45 000 milare än en privatkörd 20 000 milare. Och att en taxi är fruktansvärt sliten stämmer sällan. De hålls fräscha för att annars klagar kunderna.
Svårt att jämföra mil mellan taxi och privat. Spännvidden är ju enorm för privat. Har kompisar som kör 11 mil enkelt 2 ggr per dag ensamma i bilen och är bilpedanter. Bättre körprofil finns knappt. Och andra som kör 3 km åt gången 15 ggr per dag och landar på rätt höga mil ändå.

Jag skulle tveka inför en AWD som gått så långt, det bör vara med i kalkylen att en D5 AWD aut av den törstiga MY08 riskerar att skapa betydligt högre kostnader än t ex en 2,5T FWD man MY08 (också vansinnigt törstig men ej AWD).

Gammal bil + AWD + hög förbrukning + ganska mkt pengar ändå - jag skulle avstå

Åtminstone om det är tänkt att alla fel ska fixas på en verkstad.
PH
Men troligen är mycket utbytt på en 45 000 milare. Jag vet att motorer går så långt och längre, men lådan håller nog inte lika länge. Det är värt att kolla i alla fall.

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.