Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Navigator
Jag har köpt mig en ELM327 OBD2-felkodsläsare WIFI som jag tänkte använda till min iPhone/iPad.
Det finns dock en massa olika appar i olika prisklasser att köpa. För att slippa köpa dem alla och sen behålla den jag trivs bäst med slänger jag ut en fråga till er alla: vilka/vilken app rekommenderar ni?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har torque till min android, ska finnas till Iphone också. Den ska vara gratis.. du kan ju testa den först.
Verkar vara många som använder..

Edit: Jag hade fel.. Tydligen har Apple nån avgift till utveklare för att få använde deras bluetooth-gränssnitt.. så torque sket i dem och satsade bara på Android. Här fanns det dock några tips: http://www.gencoupe.com/engine/77225-ap ... phone.html

Kanske finns Iphoneanvändare här som har några andra tips och erfarenheter.
av Navigator
Tack för ditt svar.

En bekant med android kör även han med Torque. Verkar vara en bra app. Tyvärr finns den som du säger inte till iPhone.
Hoppas på fler tips :)
Användarvisningsbild
av pcdoktor
Så det funkar med ELM och BT samt en androidlur för att läsa felkoder på volvosar? trodde det krävdes DICE/VIDA och vad det nu heter..

/Newbie

hittade stickan och den kom ur lätt. Nu stod […]

Visst är detta kanon.. 😁😁😁 Nu kan jag anv&au[…]

Hej, Jag tror min V50 från 2007 har exakt s[…]

Den ljusa inredningen var dock ingen hit... D&ari[…]