Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man får tycka som man vill.. Själv anser jag som egen företagare att Skatteverket är Sveriges bäst fungerande myndighet och har också den absolut bästa servicen. Om försäkringskassan bara kunde titta lite på hur dom sköter kontakt med medborgare...
Kanske går lite för off topic... tillbaka till ämnet...

Det är nära att man drar slutsatsen att du är frånvänd och negativt till allt som är statligt/myndigheter och därmed av principskäl är emot även ARN. Det är inte så hjälpsamt i sånna här trådar där folk ber om hjälp och det finns gratis hjälp att få.
Dina personliga åsikter och dina tomma anklagelser, utan några underbyggda fakta eller exempel, gör rätt stor skada om folk av någon anledning skulle tro på dem.
Användarvisningsbild
av Vojje
där jag är frånvänd och negativ skulle jag påstå att du är naiv och infantil.

jag har dock inte uttryck några personliga åsikter i ämnet, eftersom jag inte har några.
Tomma anklagelser ??:-/

Om du själv skulle kunna förmå dig att presentera ett, som du kallar det, exempel som stöder din inställning är detta ett utmärkt tillfälle.
Förlåt Momentum, jag har svårt att släppa det här.. jag är ju så infantil enligt Vojje.
Vojje skrev:där jag är frånvänd och negativ skulle jag påstå att du är naiv och infantil.

jag har dock inte uttryck några personliga åsikter i ämnet, eftersom jag inte har några.
Tomma anklagelser ??:-/

Om du själv skulle kunna förmå dig att presentera ett, som du kallar det, exempel som stöder din inställning är detta ett utmärkt tillfälle.

Sanslöst... Citerar några av dina personliga åsikter:
ARN är ett jippo utan like som inte behöver ansvara för sina yviga utslag.
ARN är utslag a la snabbköp som ingen är tvingad att följa, utan några som helst förhandlingar.

Presenterar här ett helt gäng exempel som stödjer det jag säger. (Även fall där ARN dömer till säljarnas fördel)
http://www.vibilagare.se/reportage/vi-g ... -arn-28199
http://www.radron.se/ARN-fall/ (ej bilrelaterat)
http://www.arn.se/Amnen/Motor/Vanliga-fall-listning/

Att vara naiv är att gå på allt och inte ifrågasätta och ta reda på fakta, inte att utnyttja de hjälpmedel som finns. Jag har flera gånger sagt att det inte automatiskt blir dom till ens egen fördel, och ARN kan göra fel. Men det är ändå ofta många gånger bättre än att försöka ta sig an säljare som sätter sig på tvären helt ensam.
Läs tråden igen Vojje, så slipper vi skriva allt igen.
Användarvisningsbild
av Vojje
så du menar att ARN är tvingade att ta ansvar för sina utslag. Berätta hur.

Du menar alltså vidare att ARN:s utslag är tvingande för parterna. Nej, så är det inte. Det borde du veta.

Slutligen hävdar du att ARN håller huvudförhandling med parterna. Nej, nej och åter nej.

Detta var enligt dig mina "personliga åsikter". Sanslöst var verkligen ordet.

Vad dina exempel ska stödja begriper jag inte överhuvudtaget. Att ARN finns och verkar? Vem har hävdat annat?
OT
+1
All heder åt dig joel80. Att du orkar bemöta... Själv blir man bara alltmer uppgiven varje gång det dyker upp en Vojje i samhället. Och dom tycks bli fler och fler, inom bilbranschen i synnerhet.
Har inte följt forumet särskilt länge, men tillräckligt för att sålla vissas kommentarer.
Vojje skrev:så du menar att ARN är tvingade att ta ansvar för sina utslag. Berätta hur.
Det har jag inte sagt, däremot ser jag inget av det jag läst om tidigare fall som gör mig speciellt orolig för att det sköts oseriöst.
Då nämnden är en statlig myndighet så svarar dom dock mot riksdagen, och har även styrning från riksdagen: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lag ... 2007-1041/

Du menar alltså vidare att ARN:s utslag är tvingande för parterna. Nej, så är det inte. Det borde du veta.
Du läser inte ordentligt, jag har aldrig sagt det, däremot är alla handlare som är med i MRF tvingade att följa ARN annars mister dom medlemskapet.
Så hos seriösa handlare är det tvingande, dock inte av någon lag utan av MRF.

Slutligen hävdar du att ARN håller huvudförhandling med parterna. Nej, nej och åter nej.
Nej det har jag inte hävdat, då har du missförstått. Du har rätt i att dom inte gör en utredning i den omfattningen att dom själva gör utredningar och hämtar in extern information. Dom baserar beslutet på vad de två parterna skickar in, men kan då begära kompletteringar från parterna om de anser att det inte finns tillräckligt för att göra en bedömning.

Detta var enligt dig mina "personliga åsikter". Sanslöst var verkligen ordet.
Det var några av dem ja. Jag vet inte hur du definierar personliga åsikter, men att slänga ur sig att de är ett jippo eller liknande är personliga åsikter och inte någon uppgift du inhämtat eller kan hänvisa till. Jag har också personliga åsikter om ARN, men har försökt redogöra för vad jag grundar de på. T.ex egna erfarenheter och kontakt med myndigheten plus tidigare resultat och exempel på utslag som hjälpt andra kunder som fått problem med det dom köpt.

Vad dina exempel ska stödja begriper jag inte överhuvudtaget. Att ARN finns och verkar? Vem har hävdat annat?

Exemplen visar tydligt på att det är en seriös myndighet och ingen snabbkassedomstol.

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.