Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Har mer eller mindre bestämt mig för V60 D5 med Power blue och Titania-fälgarna. Har sett några videos på nätet med den kombinationen, och det ser riktigt bra ut.

Jag vill gärna ha med diffusern också (ev fronten med), men kan inte riktigt bestämma mig för om det kommer att passa med iron stone till Titania-fälgarna. Skall man hellre köra med vanlig silver på diffusern istället då? Någon som har en känsla för det skulle se ut?

// Torbjörn
av stavas
Ursäkta lite knepig topic-text, Tapatalk informerar inte om att det är en teckenbegränsning på den, utan låter en skriva mer än vad som sparas...
Jag gick in och kollade och på den lite ljusare blå som du valt tror jag inte det spelar nån roll. Vi kan ju i alla fall vara överens om att terrabronze INTE funkar :D . Jag har en saville grey och där vill jag nog ha den lite mörkare färgen.
av stavas
Jag byggde faktiskt utifrån Savile grey från början, med Titania, iron stone styling kit och tonade rutor. Tyckte den blev perfekt så. Sedan såg jag några Savile grey på blocket, och tyckte att den gråa inte stickte ut tillräckligt. Därför bytte jag till Power Blue.

Jag önskar jag kunde se Savile i verkligheten, och se om det kanske är den jag vill ha ändå... Lite rädd att man kanske tröttnar på den blå....
Jag skulle ha kört med silver , tror det matchar titania bäst.
Ska själv köra med titania på Power blå S60 fast utan diffuser.
Finns en Rekommendationstabell för färgkombinationer, "Designers choice" på Volvos tillbehörssida just för
Exteriör styling kit , iofs inget om vilka fälgar som passar i kombinationerna.

/Ronne
av stavas
Nu när jag tittat omkring lite mer på power blue på youtube, så tror jag faktiskt att det funkar utan diffuser. Tror jag lägger pengarna på att uppgradera från värmare med tidur, till klimatpaketet med VOC och eluppvärmda baksäten istället. Får lägga till ca 1500, ska se om det går att klämma in...
Har sett en power blå med silver stylekit och titania fälgar leveransklar i hallen. Den var förvånansvärt snygg, stannade till och gick några varv runt. Gillar stylekitet bättre än r-design, speciellt med power blå. 12 kkr är mycket för designprylar men det var riktigt snyggt.

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]