Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Drndo
Har funderat på att slänga in lite LED i dimljusen eller alternativt Xenonkonvertera. Någon som har utfört detta och vet om det sitter Canbus ljusövervakning som kan strula till detta?
av Tobzter
De är bara köra.. inga problem med canbus eller dylikt.men...Ska du ha dioder så kolla efter en kortare sorts lampa satt den inte slår i avskärmningen på dimljuset.eller ta bort den om du ska ha led.. Finns special dioder till just dessa modeller då funkar de utan att oroa sig för avskärmningen. .om de är xenon du är ute efter så måste lamphållaren moddas om eller köpa färdiga adaptrar till H1 lampan
Användarvisningsbild
av mxjolle
Drndo skrev:Har funderat på att slänga in lite LED i dimljusen eller alternativt Xenonkonvertera. Någon som har utfört detta och vet om det sitter Canbus ljusövervakning som kan strula till detta?
släng i DRL-kitten som är avsett för V50 (om det är den bilen du ska pilla med) där får du både vettig funktionalitet och cool look
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=85447

Vanliga dimljuslampor med LED som bara är "plug/play" ger typ max 780 lumen i ljusstyrka medans original halogen ger 1350 lumen. Därav funkar det väl hyffsat med ledlampa men ljusbilden blir svagare. Märkte det själv när jag bytte.

hittade stickan och den kom ur lätt. Nu stod […]

Visst är detta kanon.. 😁😁😁 Nu kan jag anv&au[…]

Hej, Jag tror min V50 från 2007 har exakt s[…]

Den ljusa inredningen var dock ingen hit... D&ari[…]