- fre 27 sep 2013, 18:31
Skämt åt sido och åter till allvaret. Om du har problem med att någon annans spolarvätska råkar hamna på din bil så kanske du skall låta bilen stå i garaget. Jag brukar spola rutan ganska friskt när någon bakom ligger för nära. Det kanske är så att du kör för nära om du ofta upplever att du får någon annans spolarvätska på dig?
Allinug skrev: Jag har varit med om detta förut, men då har jag suttit inne i min bil och spolarvätskan från någon annans bil har hamnat på min bils huv, framruta, sidofönster eller bildörr. Hur svårt kan det vara att fixa så att spolarvätskan hamnar på den egna vindrutan, där den gör mest nytta?Ptja, det är väl ungefär lika lätt som inte sprida lyset så att man inte råkar lysa på någon annan. Jag har duschmunstycken på min bil och det är oundvikligt att spolarvätskan hamnar utanför bilen. Sedan kanske det är fel på min spolarvätska, men den stannar inte kvar på min bil. Det som hamnar på rutan och strålkastarna, alltså det mesta, viftas bort av vindrutetorkarna eller blåser bort av fartvinden. Det kanske finns bilar med slutna system, men det har jag inte på min.
Skämt åt sido och åter till allvaret. Om du har problem med att någon annans spolarvätska råkar hamna på din bil så kanske du skall låta bilen stå i garaget. Jag brukar spola rutan ganska friskt när någon bakom ligger för nära. Det kanske är så att du kör för nära om du ofta upplever att du får någon annans spolarvätska på dig?
"I didn't hear the question but the answer is aliens"