Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av MagganE
Hej
Min 740 har blivit knäpp, den tjuvdör (vet inte om det heter så, men tyckte det passade bra). Jag kan vara ute och köra och helt plötsligt så ser man hur varvräknaren bara sjunker ner på noll och sen är bilen död. När den har stått 20-30 minuter så går den igång igen.
Jag har bytt tändmodul, men vad finns det mer som kan vara fel? Varför dör bilen bara? Jag hittar inget mönster i exakt när den dör så jag är helt perplex.
av sicnarf
Det är bränslerelät som behöver bytas.
Det är glapp i lödningarna som kommer pga värmen. När det kallnat så startar bilen.
Annars kan det vara vevaxel givaren.
av MagganE
Nähäpp. Bränslerelä bytt och nu tjuvdör den inte längre utan nu går den inte igång alls. Har kollat fördelare och rotorn, bytt tändstift och tändkablar, antar att det bara är att fortsätta med tändspolen, tändsystemets givare och styrenheten nu då. Jag blir fan inte klok på det.

Vet ni kanske om det finns en sån där diagnostikenhet på 88an? Eller finns den bara på senare modeller?

Kan det vara ett elfel? Den är skumt kopplad i stereon men jag har inte hittat nånstans hur den ska vara rätt inkopplad så jag har inte vågat röra den... Det är mängder med färger på sladdarna ur stereon men från bilen är det inte alls lika många eller samma färger, men jag vågar som sagt inte pilla för mkt med elen... Kanske skulle starta en ny tråd om stereon "sladdhjälp for dummies" :D

Vad kör du nu då? :-)

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android

Punktering nästa nya vinterdäck

Har du tur finns det punkteringsgaranti på d[…]