Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av loben
Tycker mig ha läst att de nya motorerna inte kommer i AWD-bilarna förrän vid generationsskifte.(där tydligen xc90 står först i tur). /LOB
Användarvisningsbild
av poseidon
Slutpris 370 tkr och som jag förstått så skulle inte awd komma med VEA motorerna.
Dock skulle ju som jag läst i någon annan tråd komma en D4 AWD med 181hk. Men nu kan man inte vänta tills man blir gråhårig och blir man tröt på effekten kan man ju alltid köpa Polsatr.
av gurklangarn
Sitter i samma båt. Går och väntar ivrigt på att min Volvo XC70 ska levereras. Har preliminär leverans V47, men det kan säkert ändras tills dess.
Undrar hur lång tid det tar att gå från steg 1 i leveransstatus? :)
Jag valde aldrig till den extra toningen på rutorna utan funderar på vad jag ska ha där. Någon här som har någon bra firma i Stockholmsområdet som kan lägga på solfilm snyggt till ett bra pris? Har även läst lite om solarplexius, men är lite tveksam. Någon som har erfarenheter av dessa?
Användarvisningsbild
av Doffen
poseidon skrev:Slutpris 370 tkr och som jag förstått så skulle inte awd komma med VEA motorerna.
Dock skulle ju som jag läst i någon annan tråd komma en D4 AWD med 181hk. Men nu kan man inte vänta tills man blir gråhårig och blir man tröt på effekten kan man ju alltid köpa Polsatr.
370 tkr?? Utrolig.. min MY13 kostet 660 tkr etter 66 tkr i rabatt.... ??:-/
av mattish
Doffen skrev:
poseidon skrev:Slutpris 370 tkr och som jag förstått så skulle inte awd komma med VEA motorerna.
370 tkr?? Utrolig.. min MY13 kostet 660 tkr etter 66 tkr i rabatt.... ??:-/
Låt mig gissa att det inte var i sverige?
Användarvisningsbild
av poseidon
gurklangarn skrev:Sitter i samma båt. Går och väntar ivrigt på att min Volvo XC70 ska levereras. Har preliminär leverans V47, men det kan säkert ändras tills dess.
Undrar hur lång tid det tar att gå från steg 1 i leveransstatus? :)
Jag valde aldrig till den extra toningen på rutorna utan funderar på vad jag ska ha där. Någon här som har någon bra firma i Stockholmsområdet som kan lägga på solfilm snyggt till ett bra pris? Har även läst lite om solarplexius, men är lite tveksam. Någon som har erfarenheter av dessa?
Jag har alltid eftertonat med Lelax på Volvo å varit jättenöjd. 3 bilar. Men nu blir det från fabrik.
av raven76
Måste bara fråga om inte du blev erbjuden 181hk varianten?
Jag beställde min idag (27/9) och fick då den något chippade 181-hästaren.
Om du vill ha den så kanske du kan ringa säljaren och se om det är möjligt.
av Brommaoutback
Hej!
Jag är också en i raden. Beställde en vit XC70 D4 awd aut Buisiness edition nu i veckan.

Den har sollucka, takspoiler, aluminiumlister under dörrarna (vet ej vad det heter). On-call, aut öppningsbar baklucka, eluppvärmd framruta, 17" fälgar, dragkrok,

Blir lite orolig när många säger den är slö. Menar ni att den skulle vara slöare än min nuvarande Subaru Outback 3.0R (245 HKH/297 nm) :-)... Klart den är. Men den är snygg och stor och hopsatt i Svedala. Viktigt för mig! Många subarister säger att Volvos awd system inte kan matcha Subbans. så illa kan det väl inte vara? Ser fram mot en mkt trevlig bil. Ha det gott,
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]