Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tycker de flesta nya "tyska" bilarna är bullrigare och ett himla passande med ratten. En Volvo går tystare och bekvämare. Nya golfen har jag inte åkt men Passaten är en obekväm Bullerburk. Synd att jämföra Volvo med dem.
Nä precis synd att mäta Volvo med Voltarwagon ;) Dessutom luktar nya volkswagen bilar riktigt illa.
Faceliften på V70 gav ingen bestående effekt på priset - redan AWD-kampanj och gratis vinterhjul.

329900 för en E220 CDI kombi med navi, LED, parkeringshjälp är ju extremt förmånligt.

Kolla även BMW - 20 % på listpriser för i stort sett alla tjänstebilar... inkl. den faceliftade 5-serien.

Noterade i en tidning häromdagen - Expressen eller Aftonbladet, minns inte exakt - och de tyckte att V70 hade överlägsen komfort och låg ljudnivå jämfört med 520d, E220 CDI och A6 2,0 TDI.

Jag går ofta och inbillar mig att de tyska konkurrenterna är bekvämare, men i alla tester (TV, ViB, Expressen/AB, tyska tidningar) får V70 beröm för komforten. Och det är svårt att säga emot, helt klart är min V70 minst lika tyst och bekväm som en 520d eller en E-klasstaxi som man så ofta åker med.

Sen är ju Volvon tråkig men hur roliga är de tyska bilarna egentligen, när de numera alla tre ryms inom 7,5 bb och alla kan få dem som tjänstebil?
PH
perhall skrev:Faceliften på V70 gav ingen bestående effekt på priset - redan AWD-kampanj och gratis vinterhjul.
Vad får man ge för en BMW 5:a eller E-class med 4-hjulsdrift som jämförelse ?
520 xd Automat Touring 435 900 kr
E250 cdi 4matic kombi 459 900 SEK
V70 D4 AWD automat 357 900

Om det sen är likvärdig utrustning m,m vågar jag inte svara på, allt jag vet är att ska man extrautrustning på tyskarna är det dyyyyyrt.
spridare tätring

Tackar hjärtligt för alla svar fåt[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

När dottern lämnade in sin Volvo V90 p&a[…]

https://carup.se/nytt-forslag-langsammare-tankning[…]

Hej, Har letat en del på nätet utan at[…]