Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Har planer på att byta till en V40. Den jag tittat på är en V40 D3 cross country business edition med momentum + (designpaket, back-kamera, senorer fram och bak, värmare med VOC, avtagbar dragkrok, lastpaket). Offerferat pris runt 305´efter rabatt, samt min V60 -11 T3 i inbyte för ca 155`. Har jag fått en bra deal, tycker personligen att det är lite för snålt pris på inbytetsbilen...
Utan att veta mer om inbytesbilen låter det ganska ok trots allt. De går väl för ~180 papp med normal utrustning och mil? Mer än 155 lär du knappast få då.
Om du funderar över inbytespriset. Ta din offert och kontakta ett par återförsäljare till. Då kan du jämföra. Det kan skilja ganska mycket. Det beror bland annat på hur deras begagnatlager ser ut.
Ja man kanske fått en bra deal trots allt, men det blir nog att åka till andra volvohandlare och (ja det är som att svära i kyrkan) andra märkeshandlare för att se vad man får i inbyte.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?