- ons 25 sep 2013, 23:42
Tack och lov så byter flygflottan även ut lite gamla flygplan.. precis som med bilarna i världen har motorerna blivit bra mycket effektivare.. så även om det inte går åt rätt håll så påverkar inte de nya planen så mycket på totalförbrukningen så länge en del av de äldre samtidigt byts ut. De nya dreamliners som tillverkar nu ska dra ca 30% mindre är motsvarande äldre maskin.
Det är väldigt billigt att flyga rent bränslemässigt om vi jämför med "privattrafik".. Men jag blir ändå inte klok på hur det kan vara gratis frakt. Nu sist beställde jag bl.a skärmskydd till mobilen, en lång magnet (sån där utdragbar om man tappar en skruv på ett dumt ställe), en 5-in-1 USB-sladd och ett mini-tripod-stativ för en systemkamera. Allt som allt kostade det mindre än 150kr.. Hur faan får dom med ens den svenska posthanteringen i det priset? Skulle jag själv skicka dom sakerna genom landet i ett paket skulle det ju kosta typ 60kr..
Ja vi går kanske lite off topic nu.. någon får styra tillbaka oss på rätt ämne. :)
Det är väldigt billigt att flyga rent bränslemässigt om vi jämför med "privattrafik".. Men jag blir ändå inte klok på hur det kan vara gratis frakt. Nu sist beställde jag bl.a skärmskydd till mobilen, en lång magnet (sån där utdragbar om man tappar en skruv på ett dumt ställe), en 5-in-1 USB-sladd och ett mini-tripod-stativ för en systemkamera. Allt som allt kostade det mindre än 150kr.. Hur faan får dom med ens den svenska posthanteringen i det priset? Skulle jag själv skicka dom sakerna genom landet i ett paket skulle det ju kosta typ 60kr..
Ja vi går kanske lite off topic nu.. någon får styra tillbaka oss på rätt ämne. :)
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13