Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Haha.. nej det är inte jag. Jag är inte speciellt duktig på motorer.. klarar att byta däck och lampor.. men sen är det nästan stopp.. så länge det inte finns steg för steg-guide att hitta på nätet.. helst med bilder. :)

Jag är en sån jag.. jobbar med datorer, kameror och knappar. :) Finns det ingen PDF för hur man gör står jag bara o stirrar o kliar mig i huvudet.
av perhall
Man kan ju fundera på hur länge Volvo kan ta 5000 mer för en motor som är billigare att tillverka och har färre cylindrar samtidigt som konkurrenterna har sänkt priserna rejält. Kolla prissättningen på Passat - 3-serien - 5-serien - E-klass - Audi A4/A6 - man ska ha ganska höga tankar om premiumkänslan i S/V60 för att tro att prisökningen kan gå igenom hos kunderna. Troligen kommer snart rabatter...
PH
av PFA
perhall skrev:Man kan ju fundera på hur länge Volvo kan ta 5000 mer för en motor som är billigare att tillverka och har färre cylindrar samtidigt som konkurrenterna har sänkt priserna rejält. Kolla prissättningen på Passat - 3-serien - 5-serien - E-klass - Audi A4/A6 - man ska ha ganska höga tankar om premiumkänslan i S/V60 för att tro att prisökningen kan gå igenom hos kunderna. Troligen kommer snart rabatter...
PH
Instämmer!
av Jankerules
Jag beställde min XC60 för två veckor sedan, efter ett par dagar ringde säljaren och sade att det var beställningsstopp pga nya motorn.
Ytterligare en vecka senare ringer han med goda nyheter :D :D
Jag får nya D4 VEA motorn utan prispåslag eftersom jag lade min beställning mitt i skiftet!!
Jag har inte fått leveransdatum ännu men runt nyår trodde säljaren.
XC60 med Summum, Business Edition PRO, Sportpaket (älskar sportstolarna), Lastpaket (frun älskar elstängning av bakluckan), Solidvit, Integrerade slutrör (snyggare), och utan emblem på bakluckan ( det är ju en snik utan AWD...).
av PFA
Tusan hakar! Tänk om man vetat det! Kanske möjligt fortfarande?
av PFA
Vilken återförsäljare var det?
av perhall
Jankerules skrev:Jag beställde min XC60 för två veckor sedan, efter ett par dagar ringde säljaren och sade att det var beställningsstopp pga nya motorn.
Jag får nya D4 VEA motorn utan prispåslag eftersom jag lade min beställning mitt i skiftet!!
XC60 med Summum, Business Edition PRO, Sportpaket (älskar sportstolarna), Lastpaket (frun älskar elstängning av bakluckan), Solidvit, Integrerade slutrör (snyggare), och utan emblem på bakluckan ( det är ju en snik utan AWD...).
Vilken tur att du inte tillhör dem som tycker det är värt 20 procent merförbrukning med 5-cyl motorsång:)
Grattis!
PH
av MrSportBee
Tur vi alla är olika, jag tillhör de 20% som klart föredrar ljudet av en 5 cylindrig motor framför en 4 cylindrig. Och det gäller absolut diesel men min absoluta favorit bland 5 cylindriga motorer är generation 2 av Ur-quattron, den ger mig ståpäls, som Gunde kallar det... men det gäller inte dieselknatter i stan utan när man gasar på lite mer då diesel 5:an får varva ur. Så därför blev det en D6:a. På så sätt så får jag ut de båda sidorna av det bästa, låg förbrukning och härligt motorljud när jag väl vill höra det. Slutligen så tänker jag helt tvärtom gällande att ta bort motoremblem, beställde min D6 utan och på så vis får BMW och Audi 6 cylindriga bilägare undra hur denna Volvo kunde köra ifrån dem vid rödljusen.
av para
Jankerules skrev:Jag beställde min XC60 för två veckor sedan, efter ett par dagar ringde säljaren och sade att det var beställningsstopp pga nya motorn.
Är det integrerade slutrör på FWD D4an eller fick du köpa till dom löst/ i nått paket?

Nämnde inte säljaren att det var ny motor och växellåda på gång?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 31
B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Sprängskiss: https://www.volvopartswebstore.c[…]

Mätarhus