Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thorsens
hej! har bytt båda yttre drivknutarna på min volvo 850. men vid fullt rattutslag så knäpper det fortfarande i höger drivknut. kan det vara för lite drivknutsfett månntro. drivknutarna är ju helt nya och damaskerna också.är lite förbryllad. tacksam för svar. mvh classe
Senast redigerad av 1 thorsens, redigerad totalt 0 gånger.
av roh66
HeJ Classe!

Låter skumt. Vars har du köpt drivknutarna? Det ska räcka med fettet som brukar följa med ny drivknut.
Är allt rätt gjort? Inga lösa hjulbultar?

Mvh.R.
Användarvisningsbild
av Nexus
Kan gå över efter du fått köra lite och fettet kryper in överallt. Hade samma ljud på en mazda jag bytte på men gick över efter lite körning.
av thorsens
Nexus skrev:Kan gå över efter du fått köra lite och fettet kryper in överallt. Hade samma ljud på en mazda jag bytte på men gick över efter lite körning.
tack för svaret. hoppas det stämmer på min bil. kör inte så mycket, så det kanske är därför det låter, innan fettet har hunnit smörja knuten. mvh classe
av *pettson*
Jag hoppas innerligt att du preparerade knuten i t.ex skruvstädet så du jobbade in fettet i knuten så alla metallytor blev smorda. Sen på med damasken på drivaxeln. Dit med knuten på drivaxeln och sen in med resten av fettet.
För pressade du bara in fettet i damasken eller för den delen lite på måfå i knuten, så lär knuten bli kortlivad.
av *pettson*
Rådlös skrev:Ett ordspråk: Det dyraste fettet är det som aldrig blev använt!
WORD... Nåt att lägga på minnet.
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]