Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Giggs skrev:Rent praktiskt tycker jag inte att originaltoningen fyller sin funktion fullt ut. Har provsuttit baksätet i min kompis v70 med den toningen och den tar inte bort solljuset något vidare, plus att jag tycker insynen är för dålig,..eller rättare sagt för bra.
Jag har extra film på mina originaltonade rutor och där gör de skillnad. Håller ute värmen riktigt bra, barnen slipper starkt solljus och insynen är = 0.
Sen är det ju en smaksak huruvida det är snyggt eller inte.

Vad är det för film du har på din? Har precis köpt en vit V70 2010 som ska tonas snart.
na96gen skrev:Av någon outgrundlig anledning har 60 bilar mörkare än 70 bilarna. Jag har satt mörkate filmen på min V70. Helnöjd med det!
Giggs skrev:Rent praktiskt tycker jag inte att originaltoningen fyller sin funktion fullt ut. Har provsuttit baksätet i min kompis v70 med den toningen och den tar inte bort solljuset något vidare, plus att jag tycker insynen är för dålig,..eller rättare sagt för bra.
Jag har extra film på mina originaltonade rutor och där gör de skillnad. Håller ute värmen riktigt bra, barnen slipper starkt solljus och insynen är = 0.
Sen är det ju en smaksak huruvida det är snyggt eller inte.
Jag måste instämma med er! Syrran har en XC70 MY 14 med fabrikstonade rutor och jag har en XC60 MY 14 med fabrikstonade rutor och min XC60 förefaller mörkare både från utsida och insida.
Såhär mörka är de på V60. Man ser inte in nånting.

Bild
Jag har fabrikstoning - min uppfattning är att det var för ljust och har monterat en mörkare film.
Senast redigerad av 2 Hanzon, redigerad totalt 0 gång.
MY 11, fabrikstonat. Jag tycker att det är lite för ljus toning.
Skulle jag köpa ny V70 idag, så skulle jag inte ta fabrikstonat, utan eftermonterad film. Kostnaden är ju i princip densamma.
Nej, laminerade rutor är nåt annat.
spridare tätring

Tackar hjärtligt för alla svar fåt[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

När dottern lämnade in sin Volvo V90 p&a[…]

https://carup.se/nytt-forslag-langsammare-tankning[…]

Hej, Har letat en del på nätet utan at[…]