Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade min Volvo V70 2,4 D automat 2006:a på 21 000 mila service i fredags den 20 september 2013. Bilen lämnades in på en auktoriserad Volvoverkstad, med Volvo originalservice 2,0. Jag frågade efteråt mekanikern, om det fanns några nya uppdateringar till bilen. Det fanns det sa han, men han mindes vad den var till.

Är det några här som har koll vad det kan ha varit för uppdatering?

För övrigt sa mekanikern att det börjar bli tunt på uppdateringar till Volvo S60/S80/V70N nu. Volvo lägger nog inte ner så mycket på dessa bilar längre...

Mvh Ronnie
På en gammal 06:a är det väl tveksamt om Volvo lägger någon mantimme överhuvudtaget på uppgradering. Detta har jag fått beskrivet från en fd verkstadschef som sa att max ett par år görs koll på eventuella behov av nya uppdateringar.

Denna beskrivning, "På Volvo förbättrar vi ständigt mjukvaran i våra bilar. Därför ingår uppdateringen till den senaste mjukvaran i Volvo Service 2.0. Exempel på funktioner eller system som kan optimeras genom senaste mjukvarustatus är klimatanläggningen, motorn, växlarna och förarinformationen" måste vara ett klipp då jag hört många Volvo-ägare lämna in sina gamla Volvos i tron att de får nya mjukvaror varje service. :roll:

..Jag är inne på spjällhus men v[…]

Ja, sitter långt ned så man behöv[…]

Jag beställer hem ett par och testar!

Volvo appen

Var precis i kontakt med Kundsupport via chatten, […]