Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:Sist jag försökte fick jag 8% direkt på offertförfrågan, dvs innan jag ens satt foten hos handlaren.
exakt, affärsförslaget kom på mail.
andreas_lofgren skrev:3% skulle jag ta som en förolämpning. Sist jag försökte fick jag 8% direkt på offertförfrågan, dvs innan jag ens satt foten hos handlaren.

Vid leasingbil har det varit ännu mer men det är förstås svårt att jämföra mot privataffär.
Beror ju till stor del på vilken del av landet man bor i ochså, här i Norr fins det ju bara ett fåtal Volvohandlare och spela ut dom mot varandra ger ingenting.

neröver i landet är ju konkurrensen större och det lär vara lättare att pruta, tror jag iaf.
Har som sagt kollegor som byter bil hela tiden och jag har då aldrig hört att någon fått mer än 10% på Berners el Volvo, och då har de som sagt mellan 15-20 bilar på sitt sammvete.
Som privatperson ligger nog taket runt 10% om man inte ska räkna med olika former av kampanjer. Vid leasing blir det annorlunda då generalagenten är med och skjuter till pengar till handlaren. Men 3%, det är för dåligt hur man än räknar.
Jo, men alltså, det jag var ute efter är om V70 T4a ( inte V60 el V40 el XC60/90 ) är felprissat på Volvos hemsida i konfiguratorn, såsom skedde med MY13, men strunt samma, vi glömmer det där nu, jag ska kontakta den lokala handlaren i morgon och få det rätta priset.

Det här är lite konstigt. När jag k[…]

En gnutta fett på gummipackningen gör d[…]

V90 läggs ner.

Det där beror mycket på hur man definie[…]

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]