Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Det verkar bli allt populärare att ha ihjäl träd i städerna. I exemplet nedan verkar det som det gäller träd i anslutning till gator och inte minst parkering. Söker man på nätet verkar dessutom inte så få vara irriterade på hur fåglar och trädet självt smutsar ned bilar som står under eller i närheten, speciellt då som boendeparkering. Förstörd utsikt kan ju också vara en faktor ibland, men det är nog mest när det är sjöutsikt och liknande.

Själv tycker jag att träd i stadsbilden är väldigt positivt, men skulle inte betala flera hundra i månaden för en parkering där bilen blir nedskitad varje natt. Bättre att tala med trafikkontoret än att sabotera träd.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.205 ... d-pa-bokar
Användarvisningsbild
av sthlm
Tala med trafikkontoret eller kommunen är nog bara att glömma.
Finns ställen där man inte kunnat läsa skyltarna senaste året pga att träden växer för.

Men problemet är att vi bygger så tätt och trycker ihop allt så att snart så står träden mitt i parkeringsrutan i storstäderna om det nu finns några parkeringrutor alls.
Jag gillar träd och jag vill ha lite öppen lummig yta mellan husen.
av llesrof
Eller flytta till Jönköping. Finns det en grön fläck någonstans i stan så huggs den ned och så bygger man något där, till exempel lägenheter eller bara en stenlagd yta.
Användarvisningsbild
av Funk
Så vitt jag vet är det i alla fall inga parkeringar i anslutning till träden i artikeln..

/Thomas
av SEpaket
Den allmänna teorin från min sida är att det är någon form av psykisk skada, tänk pyromani, som dessa personer lider av. Vi har ju "granmördaren" som hade ihjäl flera hundra granar i Delsjöområdet också (visst är han på fri fot fortfarande?) och så vidare. Jag tror det är någon ny psykisk defekt som vissa uppvisar. Det är en sak att ha ihjäl ett (1) träd som skymmer utsikten eller liknande och att ha ihjäl ett stort flertal träd, kanske till och med vid olika tillfällen.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?