Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
inför 2013 höjde ju Volvo T4an 30k över en natt, de gjorde sedan en pudel och tog tillbaka det gamla priset men priset på konfiguratorn blev aldrig ändrat.
Är det någon som vet hur det ligger till med MY14, i konfiguratorn står det att en T4a kostar 282k i grundutförande, stämmer det tro?

Någon som kanske beställt en T4a och vet priset?
Slutpriserna på Volvos konfigurator är inget man kan utgå ifrån då det skiljer väldigt mycket jämfört med priset du förhandlar dig till. Mitt tips är att du kollar på bytbil.
och sedan fins det inga handlare som ger 7% "utan vidare" då skulle bilbranschen gått i KK för länge sedan.

Jag har själv fått offerter med 0% rabatt, det är ovanligt men det händer, standard skulle jag säga är ca 3% det får alla i princip bara man ställer den enkla frågan " vad kan du göra på priset" till säljaren. 7% får då jag jobba en hel del för och 10-12% kommer jag aldrig att komma upp i, mina kollegor som byter bil varje år får 10% rakt av, men då har de en 15-20 bilar på sitt sammvete, och de handlar på samma ställe/säljare år ut och år in.
3% skulle jag ta som en förolämpning. Sist jag försökte fick jag 8% direkt på offertförfrågan, dvs innan jag ens satt foten hos handlaren.

Vid leasingbil har det varit ännu mer men det är förstås svårt att jämföra mot privataffär.
s6025t skrev:priset på T4 i bygg din bil är ordinarie pris.På blocket/bytbil är de flesta T4 limited edition som är prissänkta limited edition går inte utrusta med mycket tillval som momentum/summum o övrig utrustning
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... plate=desc
Kan en bil säljas billigt som limited edition så kan fler göra det. Det är ett bra riktpris som man kan ha med sig när man ska pruta :wink:

Det här är lite konstigt. När jag k[…]

En gnutta fett på gummipackningen gör d[…]

V90 läggs ner.

Det där beror mycket på hur man definie[…]

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]